kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۱۶۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

اخبار ورزش جهان


اعتماد فوق العاده به مربیان پرتغالی
 ۱۸ تیم، با ۱۸ سرمربی وطنی
همه سرمربیان لیگ یک پرتغال از یک ملیت هستند.جمعه دومین هفته‌ لیگ یک پرتغال آغاز شد؛ رقابت‌هایی که سرمربی همه تیم‌هایش ملیت پرتغالی دارند. این موضوع در جهان فوتبال عجیب است چون فوتبال کنونی فراتر از مرزها است اما باشگاه‌های این کشور به سرمربیان وطنی خود اعتماد دارند. هر ۱۸ تیم حاضر در لیگ یک پرتغال سرمربی‌شان پرتغالی است.پرسابقه‌ترین و پرافتخارترین آنها ژرژ ژسوس است که اکنون هدایت اسپورتینگ لیسبون را بر عهده دارد. او پیش از این در تیم‌های بنفیکا، براگا، بلننسه، لیریا، موریرنسه و گیمارش حضور داشت. دیگر تیم‌های بزرگ این لیگ نیز به سرمربیان وطنی اعتماد کردند. سرجیو کونسیسائو برای این فصل هدایت پورتو را بر عهده گرفت و رویی ویتوریا در بنفیکا ماند.آبل فرریرا (براگا)، پدرو مارتینس (گیمارش)، لوییس کاسترو (چاوس)، میگل کاردوسو (ریواووه)، دومینگو پاسینسیا (بلننسه)، واسکو سئابرا (فرریرا) ، ژوزه کوزیرو (ویتوریا ستوبال)، دنیل راموس (ماریتیمو)، مانوئل ماچادو (موریرنزه)، پدرو انمانوئل (استوریل)، میگل لئال (بواوشیتا)، ریکاردو سوارس (آرس) و ویتور اولیویرا (پورتیموننسه) دیگر سرمربیان این رقابت‌ها هستند.
در دیگر لیگ‌های بزرگ اروپایی سرمربیان خارجی دیده می‌شوند. در اسپانیا زین‌الدین زیدان (رئال مادرید)، دیگو پابلو سیمئونه (آتلتیکومادرید)، برریتسو (سویا) و سوبلدیا (آلاوس) چهار سرمربی خارجی هستند. ایتالیا هم دو سرمربی خارجی به نام‌های میهایلوویچ (تورینو) و یوریچ (جنوا) دارد.
لیگ برتر انگلیس بیش از همه سرمربی خارجی دارد. پپ گواردیولا (منچسترسیتی)، آنتونیو کونته (چلسی)، آرسن ونگر (آرسنال)، ژوزه مورینیو (منچستریونایتد)، مائوریسو پوچتینو (تاتنهام)، یورگن کلوپ (لیورپول)، رونالد کومان  (اورتون)، پیگرینو (ساوتهمپتون)، بیلیچ (وستهام)، فرانک دی‌بوئر (کریستال پالاس)، رافائل بنیتس (نیوکاسل)، مارکو سیلوا (واتفورد)، هاچسون (برایتون) و واگنر (هادرزفیلد) ۱۴ سرمربی خارجی این رقابت‌ها هستند. در آلمان و فرانسه هم، شش سرمربی خارجی حضور دارند.
قرارداد زیدان ۳ سال دیگر
با رئال مادرید تمدید شد
سرمربی فرانسوی برای سه فصل دیگر هدایت رئال مادرید را بر عهده خواهد داشت.
پس از این که جمعه توافق ایسکو با باشگاه رئال مادرید برای تمدید قراردادش اعلام شد، دیروز منابع این روزنامه‌ اسپانیایی خبر از توافق سه ساله  زین‌الدین زیدان با رئال مادرید دادند.سرمربی فرانسوی از این اتفاق خوشحال است، چون قرارداد او بیش‌تر از دو سال تمدید شد. این به معنای اعتماد باشگاه به زیدان است.سرمربی کنونی مادرید دستمزدش دو برابر شد و سالانه بیش از 4/35 میلیون یورو دریافت خواهد کرد. در مجموع ارزش قرارداد زیدان هشت میلیون یورو است.باشگاه مادرید پس از کسب نتایج عالی با سرمربی فرانسوی چنین تصمیمی را گرفت. زیدان در دو سال گذشته توانست ۶ جام قهرمانی (دو لیگ قهرمانان، دو سوپر جام اروپا، یک لالیگا و یک جام جهانی باشگاه‌ها) به دست آورد.او چهارمین سرمربی پر افتخار تاریخ ۱۱۵ ساله باشگاه مادرید است.
سرمربی کهکشانی‌ها  پس از تمدید قراردادش با رئال مادرید با اعلام آمادگی رونالدو ستاره پرتغالی‌اش برای بازی برابر آبی‌ و ‌اناری‌ها، اعتراف کرد که دوست داشت تکلیف سوپر جام اسپانیا در یک بازی مشخص می‌شد.زین‌الدین زیدان در کنفرانس خبری پیش از دیدار رفت سوپر جام اسپانیا که بامداد دوشنبه در ورزشگاه نوکمپ برگزار می‌شود، به خبرنگاران از آمادگی کریستیانو رونالدو برای حضور در این بازی خبر داد و گفت که دوست داشت سوپر جام اسپانیا به جای دو بازی رفت و برگشت، تک بازی بود.زیدان درباره تفاوت این بازی با دیگر ال‌کلاسیکو‌ها گفت: تفاوت این ال‌کلاسیکو این است که ما باید دو بازی انجام دهیم، نه هیچ چیز دیگر. باید دو بازی انجام دهیم تا جام را ببریم. من دوست داشتم که سوپر جام تک بازی بود. بازی رفت سوپر جام اسپانیا از 30 دقیقه بامداد دوشنبه شب در ورزشگاه نوکمپ برگزار می‌شود.