kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۱۶۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

تأیید پیش‌نویس اساسنامه کمیته ملی المپیک توسط IOC

پیش‌نویس اساسنامه کمیته ملی المپیک مورد تایید IOC قرار گرفت.


جلسه هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک روز گذشته با حضور اعضا برگزار شد و مهم‌ترین اتفاقی که در این جلسه رخ داد، اعلام این بود که پیش‌نویس اساسنامه کمیته ملی المپیک مورد تصویب IOC قرار گرفته است. کمیته ملی المپیک پس از اصلاح اساسنامه، پیش‌نویس آن را برای IOC ارسال کرد که اکنون مورد تایید قرار گرفته است.
کمیته ملی المپیک قرار است یک نسخه از پیش‌نویس اساسنامه را مدت 48 ساعت آینده برای اعضای مجمع کمیته ملی المپیک ارسال کند. همچنین برای طرح در هیئت وزیران به وزارت ورزش و جوانان نیز ارسال خواهد شد.
دومین دستور جلسه هیئت اجرایی، بررسی پیش‌نویس اساسنامه جدید فدراسیون‌ها بود که به تازگی از سوی معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به کمیته ارسال شده است. در این مورد مقرر شد هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک بر اجرا شدن روند صحیح و قانونی تصویب این اساسنامه مطابق با مقررات و دستورالعمل فدراسیون‌های بین‌المللی و همچنین فرایندی که در اساسنامه فدراسیون‌ها درج شده تاکید مجدد کند.
با توجه به اینکه هر گونه تغییرات در اساس نامه فدراسیون‌ها باید به تصویب مجمع آن برسد و چون این اقدام انجام نگرفته است و وزارت ورزش و جوانان هم در نظر دارد پیش‌نویس اساسنامه فدراسیون‌ها را به تصویب هیئت دولت برساند، به نظر می‌رسد تاکید کمیته ملی المپیک بر این موضوع یعنی تصویب تغییرات در مجمع عمومی فدراسیون‌ها است.
در واقع کمیته ملی المپیک خواسته طبق قانون، تغییرات در اساسنامه ابتدا در مجامع عمومی فدراسیون‌ها تصویب شود و چون این اقدام انجام نگرفته است، کمیته ملی المپیک هم تاکید کرده که باید طبق مقررات عمل شود.