kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۱۶۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
سومین شکست متوالی تراکتورسازی، صعود نفت آبادان به رده چهارم

استقلال به نخستین پیروزی خود در لیگ برتر رسید

استقلال با برتری برابر تراکتورسازی تبریز نخستین پیروزی خود در لیگ برتر را بدست آورد.


سرویس ورزشی-

روز دوم از هفته سوم رقابت های لیگ برتر جمعه شب با برگزاری 5 دیدار به پایان رسید که در مهمترین بازی تیم استقلال موفق شد در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک بر صفر تراکتورسازی تبریز را شکست دهد. تک گل استقلال در این بازی را سرور جباروف به ثمر رساند. این مسابقه در ۲۰ دقیقه ابتدایی تحت تاثیر فشار حملات استقلال قرار داشت و آبی پوشان چهره کاملا هجومی به خود گرفته بودند. در مهمترین موقعیت این دقایق، سجاد شهباززاده مهاجم استقلال چند بازیکن تراکتورسازی را در محوطه جریمه این تیم دریبل کرد ولی ضربه نهایی او راهی کرنر شد.تیم تراکتورسازی با گذشت مسابقه، خودش را پیدا کرد ولی در دقایق پایانی نیمه نخست این استقلال بود که روی شوت سرور جباروف به گل اول مسابقه دست یافت و بازی در نیمه اول با همین یک گل تمام شد.
در نیمه دوم بر خلاف ۴۵ دقیقه نخست، تیم تراکتورسازی بازی را هجومی آغاز کرد. شاگردان گل محمدی که برای نباختن به میدان آمده بودند نبض مسابقه را در اختیار گرفتند و توانستند در چند صحنه صاحب موقعیت گلزنی شوند. شوت مهدی کیانی از پشت محوطه جریمه که با واکنش مهدی رحمتی همراه شد یکی از این موقعیت های تراکتوری‌ها بود. محمد ابراهیمی دیگر بازیکن تراکتورسازی هم در دقیقه ۷۱ صاحب موقعیت خوب گلزنی شد که ضربه وی به تیرک دروازه استقلال خورد.
علیرضا منصوریان در  دقیقه ۶۸ مهدی قائدی مهاجم جوان تیمش را به جای حسین بیت سعید روانه میدان کرد تا جریان هجومی تیمش را بیشتر کند ولی بازهم این تیم تراکتورسازی بود در دقیقه ۷۹ می توانست دروازه آبی پوشان را باز کند. در نهایت تلاش بازیکنان دو تیم برای تغییر نتیجه راه به جایی نبرد و استقلال توانست به اولین برد خود در این فصل دست یابد. استقلال با این پیروزی ۴ امتیازی شد و تراکتورسازی سومین باخت متوالی خود را تجربه کرد.
در اصفهان جدال تیم های سپاهان و پارس جنوبی جم به تساوی یک – یک رسید. شاهین ثاقبی در دقیقه ۴۹ برای سپاهان گلزنی کرد ولی پارس جنوبی در دقیقه ۹۱ توسط احسان تاییدی به گل تساوی دست یافت. مهدی صدقیان بازیکن سپاهان در دقیقه 79 از سوی داور بازی اخراج شد.
در دیگر بازی همزمان، پیکان در تهران به مصاف ذوب آهن رفت که این بازی در نهایت با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا جدال مجید جلالی و امیر قلعه نویی سرمربیان دو تیم برنده نداشته باشد. ذوب آهن با این تساوی ۵ امتیازی شد و پیکان هم به دومین امتیاز این فصل خود دست یافت.
آخرین دیدار از هفته سوم لیگ برتر فوتبال بین دو تیم صنعت نفت آبادان و پدیده مشهد در آبادان برگزار شد و در نهایت نفت توانست با دو گل میهمانش را شکست بدهد. آگوستو سزار (۱۹) و لوسیانو پریرا (۸۶) برای صنعت نفت گلزنی کردند. نفتی‌ها با این برد ۶ امتیازی شدند و به رده چهارم جدول صعود کردند.