kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۱۴۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹

حوادث کوتاه از کشور


    
    ریزش آوار با 2 کشته
بیرجند مهر: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بیرجند گفت: به علت گودبرداری توسط شرکت حفاری و ریزش آوار در بلوار شهدای عبادی بیرجند 2 نفر جان باختند.
موسی میرزایی بیان کرد: به دنبال این حادثه دو تیم فرماندهی و 4 تیم عملیاتی آتش‌نشانی بیرجند به محل حادثه اعزام شدند.
آخرین شنای پدر و پسر
محمودآباد- خبرنگار کیهان: در یک حادثه دلخراش پدر 60 ساله و پسر 25 ساله‌اش به علت آشنا نبودن به فنون شنا غرق شدند. این حادثه غرق‌شدگی در حال شنا و در منطقه ساحل خط‌آهی شهرستان ساحلی محمودآباد روی داد.با تلاش ناجیان غریق و تیم‌های امدادی پس از ساعتی جست‌وجو پیکرهای بی‌جان این پدر و پسر از آب بیرون کشیده شد و برای انجام مراحل قانونی به سردخانه پزشکی قانونی محمودآباد انتقال یافت.
کشف 132 کیلوگرم هروئین
یزد- فارس: جانشین فرمانده انتظامی استان یزد از کشف 132 کیلوگرم هروئین در این استان خبر داد.
سیدرضا مکی اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خودروی سواری «پارس» مربوط به سوداگران مرگ را در محورهای مواصلاتی یزد شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه خودرو را که قصد انتقال مواد مخدر از جنوب شرق کشور به تهران را داشتند متوقف کردند.
وی تصریح کرد: مأموران در بازرسی از این خودرو 132 کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین کشف و دو نفر از سوداگران مرگ را نیز دستگیر کردند. قاچاقچیان دستگیر شده به دادسرا معرفی شدند.
انهدام باند قاچاق اسلحه
شهرکرد- فارس: فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری از انهدام باند پنج نفره قاچاق اسلحه و کشف 46 قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز در محور اصفهان- شهرکرد خبر داد و اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر حمل سلاح غیرمجاز توسط اعضای یک باند قاچاق سلاح و مهمات از استان‌های غربی به سمت چهارمحال و بختیاری، مأموران پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی و مأموران گمنام امام زمان(عج) موفق شدند یک دستگاه سواری پژو 405 را در محور اصفهان- شهرکرد متوقف کنند و در بازرسی از این خودرو 46 قبضه اسلحه شکاری شامل پنج قبضه دولول، هفت قبضه تک لول، شش قبضه وینچستر، 28 قبضه اسلحه پنج تیر کشف و پنج قاچاقچی نیز دستگیر شدند.
غلام عباس غلام‌زاده گفت: متهمان دستگیر شده به همراه سلاح‌های کشف شده به مراجع قضائی معرفی شدند.
سقوط در چاه توالت
شادگان- فارس: یک دختر 2 ساله اهل دارخوین از توابع شادگان به علت نبود سیستم فاضلاب به داخل چاه توالت سقوط کرد و جان سپرد.
خانواده این کودک به همراه اهالی منطقه پس از ساعت‌ها جست‌وجو جسد بی‌جان و کوچک این کودک خردسال را در چاه توالت پیدا کردند.
مردم دارخوین به علت نبود سیستم فاضلاب، از روش قدیمی چاه توالت و جوی آب استفاده می‌کنند که این امر از مشکلات اساسی و اصلی این منطقه است.
3 کشته سانحه رانندگی
شهرکرد- خبرنگار کیهان: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در اثر برخورد دو خودروی پژو و پراید 3 نفر جان خودرا از دست دادند و 5 نفر دیگر مصدوم شدند.
محسن ابراهیمی افزود: این حادثه در محور ارتباطی اردل به صمصامی حوالی روستای فخرآباد رخ داد.
وی اضافه کرد: کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس115 ، نفر از سرنشینان این خودروها را برای درمان به بیمارستان‌های اردل و فارسان انتقال دادند.
کشف سلاح و مهمات قدیمی
همدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان همدان از کشف چند قبضه سلاح قدیمی در داخل دیوار کاروانسرای قلمدانی شهر همدان خبر داد.
سرهنگ پژمان قویمی افزود: کارکنان اداره میراث فرهنگی همدان در کاروانسرای قلمدانی در حال مرمت و بازسازی دیوار بودند که در حین انجام کار تعدادی اسلحه و مهمات قدیمی از لابلای دیوار کشف کردند.
وی تصریح کرد: یک قبضه مسلسل دستی یوزی و یک قبضه کلت کمری به همراه تعدادی فشنگ و خشاب قدیمی پوسیده از جمله سلاح‌های کشف شده بود.فرمانده انتظامی همدان اضافه کرد: سلاح‌های کشف شده برای بررسی بیشتر در اختیار عوامل پلیس اطلاعات و امنیت استان قرار گرفته است.
دستگیری اعضای شرکت هرمی
رباط‌کریم- فارس: فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم از دستگیری اعضای باند پنج نفره یک شرکت هرمی در این شهرستان خبر داد.
فرامرز عبدالله‌زاده پاشاکی گفت: مأموران کلانتری 18 پرند در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر رفت‌وآمدهای مشکوک افراد ناشناس در یکی از واحدهای ساختمان در طول شبانه‌روز پس از شناسایی محل دقیق فعالیت شرکت هرمی به سرعت با تشکیل یک تیم عملیاتی و هماهنگی قضایی وارد مخفیگاه آنان شده و تعداد پنج نفر اعضای باند این شرکت را دستگیر کرده و جهت بررسی و بازجویی به پلیس آگاهی انتقال دادند.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: مأموران پلیس در بازرسی از محل موفق به کشف پک‌های آموزشی، کیس، مانیتور، کتابچه و جزوه‌های آموزشی در خصوص فعالیت اعضای باندهای شرکت‌های هرمی در زمینه بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز شدند.عبدالله‌زاده پاشاکی تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی جرم خود را قبول کرده و در ادامه اذعان داشتند برای عضوگیری و اعتمادسازی عضوها، کارشان را قانونی جلوه می‌دادند که با هوشیاری پلیس شناسایی و پس از تشکیل پرونده قضایی و گذراندن مراحل قانونی روانه زندان شدند.
آتش در مراتع اندیکا
اهواز- فارس: آتش نزدیک به 200 هکتار از مراتع اندیکا واقع در خوزستان را سوزاند. وزش بادهای نسبتا شدید در منطقه باعث زبانه کشیدن شعله‌های آتش و گسترش و نفوذ آن به مراتع شهرستان ایذه شد.با تلاش نیروهای امدادی شهرستان ایذه، پرسنل منابع طبیعی، بخشدار و پرسنل بخشداری، دهیاران و نیروهای مردمی منطقه آتش خاموش شد اما، به دلیل وزش باد شدید و صعب‌العبور بودن منطقه برای بردن تجهیزات کامل اطفای حریق، آتش حجم زیادی از پوشش گیاهی را سوزاند و برخی از درختان از جمله بلوط و کلخنگ نیز در آتش سوخت.
کلاهبرداری با جعل سند
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: با تلاش پلیس آگاهی استان باند حرفه‌ای کلاهبرداری هشت میلیارد ریالی با جعل اسناد ملکی در شهر مشهد متلاشی شد.سرهنگ «حمید رزمخواه» افزود: در بررسی اظهارات مال‌باخته مشخص شد، این فرد یک منزل مسکونی را در مشهد به مبلغ هشت میلیارد ریال معامله و مبلغ قابل توجهی از آن را پرداخت کرده و در انجام مراحل قانونی متوجه شده وکالتنامه اسناد ارائه شده جعلی بوده و ملک متعلق به شخصی دیگر است.وی تصریح کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری بعد از گذشت چند هفته متهم و یکی از همدستانش را در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.وی ادامه داد: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده در مواجهه با مال‌باخته به جعل سند با همکاری 2 نفر دیگر اعتراف کرد که ماموران با هماهنگی مقام قضایی دو کلاهبردار دیگر را نیز در یکی از مخفیگاه‌هایشان دستگیر کردند.