kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۱۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
حشدالشعبی خبر داد

استقرار جنگنده‌های آمریکا در مناطق اشغالی داعش برای حمایت از تروریست‌ها



معاون فرمانده بسیج مردمی (حشدالشعبی) عراق از فرود جنگنده‌های آمریکایی در مناطق تحت اشغال «داعش» در این کشور خبر داده و گفته اسناد لازم برای اثبات حمایت‌های آمریکا از تکفیری‌ها را در اختیار پارلمان عراق خواهد گذاشت.
«ابومهدی المهندس» گفته:‌ «ما تصاویر و مدارکی در اختیار داریم که فرود جنگنده‌های آمریکایی در مناطق تحت اشغال داعش را ثابت می‌کند.» پیش از این نیز تصاویر کمک‌های تسلیحاتی و غذایی آمریکا به تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه رسانه‌ای شده است.
به گزارش تسنیم، معاون فرمانده بسیج مردمی عراق این را هم گفته که «ما مواضع داعش را در خاک سوریه با موشک‌های کاتیوشا و توپ هدف قرار می‌دهیم.»
این فرمانده بسیج مردمی که در یک نشست خبری در بغداد سخن می‌گفت، در ارتباط با آینده بسیج نیز چنین موضع گرفته «باقی‌ماندن بسیج مردمی در گرو تصمیم‌گیری‌های سیاسی بوده و پارلمان در این زمینه تصمیم‌‌گیری می‌کند.»
المهندس در ارتباط با شهر اشغالی «تل عفر» هم گفته: «تل عفر از تمام جهت‌ها محاصره شده و ما منتظر فرمان حمله به این شهر هستیم.»
اخیرا خبر رسیده بود که آمریکا بغداد را تحت فشار قرار داده تا بسیج را در عملیات تل عفر شرکت ندهد.به اعتقاد فرماندهان بسیج، علت ممانعت آمریکا و ترکیه از مشارکت بسیج مردمی در عملیات آزادسازی تل‌عفر، وجود مدارکی در پایگاه‌های داعش در این شهر است که حامیان مالی و تسلیحاتی این گروه تروریستی را برملا می‌کند.طی روزها و هفته‌های گذشته رسانه‌های غربی و عربی گزارش‌ها و اخبار مغرضانه‌ای را علیه بسیج مردمی عراق منتشر کرده‌اند.
اخیرا «هنری کیسینجر» مشاور باسابقه کاخ سفید و معمار سیاست‌های امپریالیستی آمریکا در جهان هم از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواست که داعش را در منطقه تقویت کند. چرا که با حفظ چنین جانورانی می‌شود جلوی قدرتمندتر شدن ایران را گرفت. برخی گزارش‌ها نیز حاکی است که کاخ سفید قصد دارد به جای «داعش»، زیربال «جبهه النصره» را بگیرد و آن راتقویت کند.
آخرین شکست را جبهه النصره در ارتفاعات عرسال و به دست رزمندگان حزب‌الله تجربه کرده است.
تقویت نیروهای آمریکایی
از سوی دیگر یک فرمانده نیروی هوایی عراق نیز گفته 10 هواپیمای نظامی آمریکایی حامل انواع و اقسام تجهیزات و سلاح‌ها و ده‌ها مستشار نظامی، صبح پنجشنبه گذشته در پایگاه «کهریز» 35 کیلومتری «تل عفر» فرود آمدند. از این 10 فروند، سه فروند از نوع «کالکسی-سی-5)» و بقیه نیز از نوع «بوئینگ-سی-اچ» بوده‌اند.طبق این گزارش، 15 دستگاه تانک از نوع «اسدبابل»، هفت دستگاه تانک از نوع «تی-72» و 9 دستگاه تانک نیز از نوع «چیفتن» وارد پایگاه «کهریز» شدند و در اختیار داعش قرار گرفته‌اند.
 بدین ترتیب، نیروهای آمریکایی آماده حمله نظامی به تل‌عفر هستند، اما هنوز فرمان حمله، صادر نشده است. حضور تفنگداران آمریکایی در عملیات آزادسازی تل‌عفر، برخی از نفرات و فرماندهان بسیج مردمی را برای مشارکت در این عملیات دلسرد کرده است.