kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۷۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴

بازگشت ناآرامی‌ها به مسجدالاقصی ده‌ها فلسطینی دستگیر یا زخمی شدند

درگیری‌ها در اطراف مسجدالاقصی مجددا به اوج خود رسیده و صهیونیست‌ها با حمله به این مکان مقدس گویا، درصدد انتقام‌گیری از شکست اخیر خود در قبال فلسطینی‌ها هستند.


منابع فلسطینی از بازگشت تنش‎ها در اطراف مسجدالاقصی خبر داده و اعلام می‌کنند که این درگیری‌ها به تلافی شکست اخیر صهیونیست‌ها در قبال فلسطینی‌ها و باز شدن درهای مسجدالاقصی صورت می‌گیرد. در این درگیری‌ چند فلسطینی زخمی و چندین نفر دیگر بازداشت شدند. شاهدان عینی می‌گویند نظامیان صهیونیست به سوی نمازگزاران فلسطینی که در حال ورود به داخل مسجدالاقصی بودند یورش بردند و با پرتاب گاز اشک‌آور، با آنان درگیر شدند.  اهالی قدس نیز در این باره اظهار داشتند‌، اقدامات صهیونیست‌ها و حملات و یورش‌های آنها در قدس و به ویژه اطراف مسجدالاقصی در راستای انتقام از فلسطینی‌ها به علت پیروزی در تحولات اخیر مسجدالاقصی است، جایی که صهیونیست‌ها پس از 15 روز تدابیر شدید امنیتی در اطراف قبله اول، مجبور به برچیدن همه آنها در پی اعتراضات شدید اهالی قدس شدند.
از سوی دیگر خبر رسیده صدها شهرک‌نشین صهیونیست نیز با حمایت نظامی گسترده، وارد مقبره یوسف نبی‌(ع) در نابلس شدند و درگیری‌هایی در این مکان رخ داده است. به گفته شاهدان عینی به محض رسیدن اتوبوس‌های حامل شهرک‌نشینان به نابلس، درگیری‌ها آغاز شد و بیشتر از 3 ساعت طول کشید. رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن فلسطینی‌های معترض، از گاز اشک‌آور‌، بمب صوتی و نیز گلوله‌های پلاستیکی استفاده کردند.