kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷

ایجاد 27 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: علی‌رغم اینکه در سه ماهه اول امسال رشد اشتغال استان نسبت به سال گذشته خوب بوده و بیش از 27 هزار شغل جدید ایجاد شده است اما تا رسیدن به ایجاد 160 هزار فرصت شغلی جدید در استان در حوزه‌های مختلف فاصله زیادی داریم.



به گزارش ایسنا، علیرضا رشیدیان در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی فاز 2 مجموعه صنعتی چرم‌شهر اظهار کرد: یکی از مطالبی که رئیس‌جمهور به جد دنبال آن بود، این بود که دولت یازدهم دولتی محیط زیستی است. شاید برخی اوقات بنگاه‌های تولیدی نسبت به برخی سختگیری‌ها در حوزه زیست محیطی گلایه‌ای داشته باشند ولی این نکته قابل توجه است که خانواده همه ما در این شهر زندگی می‌کنند و از هوا، آب و خاک آن بهره می‌برند. اگر قرار باشد به مسایل زیست محیطی توجهی نکنیم با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی ادامه داد: یکی از بزرگترین اهداف راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی مسایل زیست محیطی است. شهرک‌های صنعتی ایجاد شد که در کنار سایر مزایای خود بتواند سیستم آلایندگی صنایع را کنترل کند. به همین جهت یکی از موضوعات مهم در همه شهرک‌های صنعتی مسئله جمع‌آوری فاضلاب‌ها و فیلتر کردن آلاینده‌ها بوده است که در این رابطه شهرک‌های صنعتی و صنعتگران تلاش کردند این مشکل را به نوعی کنترل کنند. در این مسیر راه‌اندازی و تجهیز تصفیه‌خانه‌ها نیز موثر است.
رشیدیان با بیان اینکه یکی از مزیت‌های استان ما صادرات بیش از 14/5 میلیون تن پوست دامی است، تاکید کرد: باید به جای صادرات پوست چرم به صورت خام، آن را به کالاهای بهتری تبدیل کنیم. در همین راستا تلاش شد واحدهای چرمی در یک مرکز جمع‌آوری و متمرکز شوند. با این حال یکی از مسایلی که در حوزه صنعت چرم بسیار مورد توجه است، مسئله پساب آن است که این یک معضل طبیعی است و باید از قبل برای آن پیش‌بینی‌های لازم می‌شد و شاید متناسب با این وضعیت تصفیه‌خانه‌های مناسب شکل نگرفت.
استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: البته شاید همین تصفیه‌خانه‌های جدید نیز کفایت این امر را نکند؛ به همین جهت بایستی برخی عملیات‌های پیش‌تصفیه در بنگاه‌های تولیدی صورت گیرد که در این راستا برخی صنعتگران ما در قالب مصوبات ستاد تسهیل استان این امر را آغاز کردند و لازم است ما نیز آن را دنبال کنیم تا سیستم مناسبی برای رفع این آلایندگی‌ها ایجاد شود.
استاندار خراسان رضوی یادآور شد: علی‌رغم اینکه در سه ماهه اول امسال رشد اشتغال استان نسبت به سال گذشته خوب بوده و بیش از 27 هزار شغل جدید ایجاد شده است اما تا رسیدن به ایجاد 160 هزار فرصت شغلی جدید در استان در حوزه‌های مختلف فاصله زیادی داریم که امیدواریم این فاصله با همت همه مسئولان و دستگاه‌ها پر شود.
در انتهای این مراسم کلنگ عملیات اجرایی طرح توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی چرم‌شهر مشهد توسط استاندار و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر زمین زده شد.
طرح مدون توسعه و ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی چرم‌شهر با اعتباری افزون بر 180 میلیارد ریال اجرا خواهد شد که اعتبارات این طرح از محل اعتبار ملی، استانی و جاری و همچنین مشارکت واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی چرم ‌شهر تامین خواهد شد.
با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه در شهرک صنعتی چرم‌شهر ظرفیت تصفیه روزانه 3000 مترمکعب فاضلاب واحدهای صنعتی و تولیدی فراهم می‌شود.