kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۲۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱

آقای نوبخت ! فتنه آمریکایی - اسرائیلی 88 کودتا بود نه کدورت!

محمدباقر نوبخت در آخرین نشست خبری خود در دولت یازدهم فتنه 88 را به یک کدورت تقلیل داد ، اظهارات سخنگوی دولت در این نشست در حالی است که در جریان انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری سران و اصحاب فتنه به بهانه انتخابات اصل نظام را نشانه گرفته و کودتای ناکام آمریکایی-اسرائیلی، کشور را با خسارت‌های فراوانی روبرو ساخت.


سرویس سیاسی-

محمدباقر نوبخت در آخرین نشست خبری خود در دولت یازدهم در پاسخ به سؤالی درباره پیگیری وضعیت سلامت سران فتنه در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: در هفت هشت روز اخیر جلسه‌ای در شورای عالی امنیت نداشتیم. موضوع جلسه پیشین این شورا هم در مورد این مسئله‌ای که شما‌ اشاره کردید نبوده است.
وی در ادامه ضمن آرزوی سلامتی برای سران فتنه اظهار امیدواری کرد «شرایط به گونه‌ای پیش آید که دغدغه‌ای برای خانواده‌ آنها و مردم پیش نیاید. باید برای دفاع از منافع ملی و برقراری آرامش در جامعه تلاش کنیم.»
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه وزیر بهداشت اعلام کرده شخصا پیگیر مسئله درمان یکی از سران فتنه است و از طرف دولت ماموریتی ندارد، گفت: وزیر بهداشت پزشک آزاد نیست بلکه عضو کابینه است و اگر اقدامی در این زمینه انجام می‌دهد در راستای ایفای تعهدات خود است. ما موظفیم که برای هر شهروندی که کسالت داشته باشد اقدام کنیم چه برسد به این افراد که ما خود را مسئول سلامتی آنها می‌دانیم.
نوبخت در ادامه و در اظهاراتی عجیب و تاسف‌بار فتنه 88 را به کدورت‌های رخ داده تقلیل داد و گفت: در این رابطه با وزیر بهداشت صحبت می‌کنیم و ان‌شاءالله سلامتی عاجل برای این شخصیت‌ها ایجاد و کدورت‌ها رفع شود. باب مفتوح است و رهبری هم در این خصوص هیچ چیزی را
غیر قابل حل نداسته‌اند.
پیش از هرچیز باید گفت کسی با رسیدگی پزشکی به سران فتنه مشکلی نداشته و ندارد و آنها از بهترین امکانات و تسهیلات در این زمینه برخوردارند، اما تقلیل ماجرا به «کدورت» قابل تامل است.
سخنگوی دولت در حالی فتنه 88 را به کدورت‌های رخ داده تقلیل می‌دهد که این افراد در جریان انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در فتنه‌ای آمریکایی – انگلیسی – صهیونیستی به بهانه انتخابات اصل نظام اسلامی را نشانه گرفته و در اردوکشی‌های خیابانی که به مدت نزدیک به هشت ماه طول کشید کشور را با خسارت‌های سنگینی مواجه ساختند.
هنوز شعارهای اصحاب فتنه در خیابان‌ها از یادها نرفته است که جمهوری اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه را هدف گرفته بودند، در 16 آذر همین سال به بهانه روز دانشجو به امام خمینی (ره) هتاکی شد و عاشورای 88 نیز فتنه‌گران اصل نیت و هدف خود را در دین ستیزی نشان داده و با هتک حرمت‌ به سیدالشهدا (ع) زمینه ساز قیام میلیونی 9 دی شدند.
اگر نوبخت حماسه 9 دی 88 را از یاد برده است ، کافی است نگاهی به شعارهای ده‌ها میلیون ایرانی در خیابان‌ها بیندازد که خواستار محاکمه و اعدام سران فتنه شده بودند ، فتنه گرانی که در راه رسیدن به قدرت و اهداف دنیوی خود و علی‌رغم برگزاری انتخابات و مشخص بودن رای مردم از هتاکی به عاشورای حسینی (ع) نیز ابا نداشتند.
سخنگوی دولت این واقعیت و حقیقت غیرقابل انکار را نبایستی از یاد ببرد که اگر فتنه‌گران در سال 88 و در رسیدن به اهداف خود موفق شده بودند امروز دیگر دولت یازدهمی نبود که نوبخت سخنگوی آن باشد!
تنها راه پیش‌روی سران فتنه اعتراف به وطن‌فروشی خود و در ادامه نیز محاکمه است.
تأیید قراردادهای نفتی توسط هیئت نظارت
نوبخت در ادامه نشست دیروز خود با خبرنگاران گفت: گزارش نهایی هیئت عالی نظارت بر قراردادهای نفتی نشان می‌دهد قرارداد نفتی با توتال و شرکت چینی مورد تأیید نهایی قرارگرفته است.
وی با ‌اشاره به اینکه کل قرارداد توتال با همه جزییات و تفاسیر در اختیار هیئت قرار‌داده شد بیان کرد: کارشناسان متعدد قرارداد را بررسی کردند. بررسی این هیئت عالی درباره دارا بودن مصوبه شورای اقتصاد بود. همچنین بررسی شد قرارداد توتال با چهارچوب‌های نوین مورد قبول است. بحث‌های مالی، فنی و... هم مورد بررسی قرار گرفت و همه روز دوشنبه به ‌اتفاق آرا این قرارداد را تصویب کردند.
سخنگوی دولت همچنین با ‌اشاره به اینکه رئیس‌جمهور نظرات مختلف در مورد کابینه را شنیده و خود تصمیم نهایی را می‌گیرد، اظهار داشت: رئیس‌جمهور نسبت به مطالبات مردم متعهد بوده و از بهترین‌ها، ‌هماهنگ‌ترین‌ها و مناسب‌ترین چهره‌ها دعوت می‌کند. ملاحظات و فاکتورهای مختلف در گزینش وزرا توسط رئیس‌جمهور لحاظ می‌شود که قابل درک است.
هیئت نظارت
باید تصمیم نهایی را بگیرد
سخنگوی دولت درباره اقدام هیئت نظارت بر برجام برای مقابله با اقدامات اخیر آمریکا، تصریح کرد: در این زمینه دولت به تنهایی اظهار نظر نمی‌کند و این هیئت است که باید تصمیم نهایی را بگیرد اما مطمئن باشید ما از منافع مردم و مصالح کشور به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم و متناسب با کنش طرف مقابل واکنش نشان می‌دهیم.
نوبخت در پاسخ به این پرسش که با توجه به کارشکنی آمریکا چه برنامه‌ای برای جذب سرمایه خارجی دارید؟، گفت: برجام یک دستاورد برای ملت ایران است که خالی از نوسانات و هجمه‌ها نیست. تندروها و رژیم صهیونیستی دشمن برجام‌اند و ترامپ هم مخالف این توافق است،‌ اما آمریکا فقط یک کشور از شش کشور طرف مقابل ماست و 5 کشور دیگر بر اجرای برجام تاکید دارند.
سخنگوی دولت به این مسئله هیچ‌اشاره‌ای نکرد که پیش از انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری برخی افراد آمریکا را کدخدایی می‌دانستند که برای پایان دادن به پرونده هسته‌ای بایستی مسئله را با او مطرح کرده و خاتمه داد ولی امروز چرا تحریم‌های ضد ایرانی جدید و فزاینده آمریکا را ناقض برجام نمی‌دانند و می‌گویند آمریکا تنها یکی از طرفین برجام است؟!