kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۲۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

استقبال از پیکر مطهر 48 شهید دفاع مقدس در مرز شلمچه

پیکرهای پاک 48 شهید دوران دفاع مقدس روز سه شنبه با استقبال جمعی از مردم ولایتمدار خرمشهر، خانواده‌های شهدا و مسئولان، از مرز شلمچه در خوزستان وارد کشورمان شد.


به گزارش ایرنا، رئیس‌کمیته جست وجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکرهای مطهر این شهدای والامقام طی یک ماه اخیر و در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در زبیدات، کتیبان، ام الرصاص و ساحل غربی اروندرود تفحص شده است.
سرتیپ پاسدار سیدمحمد باقرزاده افزود: این شهیدان در عملیات‌های محرم، رمضان، کربلای چهار و تک ارتش در سال 1367 به شهادت رسیدند.
آیین استقبال از پیکرهای مطهر شهدای تازه تفحص شده در شهرستان اندیمشک برگزار و با حضور عموم مردم از میدان امام خمینی(ره) تا مصلای این شهر تشییع شود.
همچنین آیین شبی با شهدا در جوار پیکرهای مطهر شهیدان در مصلای این شهر برگزار می‌شود.
آیین تجدید بیعت با آرمان‌های والای شهیدان نیز از ساعت 21 امروز (چهارشنبه 11 مرداد) در معراج شهدای اهواز (پادگان شهید محمودوند) برگزار خواهد شد.
در حاشیه ورود پیکر 48 شهید فرمانده کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ۴ هزار و ۶۰۰ شهید دفاع مقدس در نوبت عملیات تفحص قرار دارند.
به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، سردار سید محمد‌ باقرزاده گفت: چهار هزار و ۶۰۰ شهید دیگر در نوبت عملیات تفحص قرار دارند، که پس از پایان یافتن عملیات جست‌و‌جو به ترتیب به کشور باز خواهند گشت.
گفتنی است که امروز با استقبال پرشور اقشار مختلف مردم پیکر پاک و مطهر ۴۸ شهید سال‌های دفاع مقدس از طریق مرز بین‌المللی شلمچه وارد
وطن شدند.
بنابراین گزارش امروز مراسم تجدید بیعت با شهدا راس ساعت ۲۱ در معراج شهدای اهواز برگزار خواهد شد.