kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۸۸۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳

تصویر شکنجه‌گاه امارات در یمن /در اینجا زنان و کودکان هم شکنجه می‌شوند!

روزنامه‌نگار آمریکایی با انتشار تصویری از زندان مرکزی سازمان اطلاعات امارات در بندر «مکلا» یمن از شکنجه گسترده زنان و کودکان توسط نیروهای اطلاعاتی و نظامی امارات خبر داده است.

سرویس خارجی -

بندر مکلا در یمن توسط نیروهای ائتلاف سعودی‌اشغال شده است. امارات در این بندر‌اشغال شده، محلی را به «زندان» تبدیل کرده است. به گزارش مشرق، «جیمز ویلرمن»، روزنامه نگار آمریکایی اما با انتشار تصویری از زندان مرکزی سازمان اطلاعات کشور امارات در بندر «مکلا»، از «شکنجه گسترده زنان و کودکان» توسط نیروهای اطلاعاتی و نظامی امارات خبر داده است. در این تصویر یک کودک یمنی به بدترین شکل ممکن بسته شده و در کنار آن تصویر یک سرباز قراردارد که در حال شکنجه این کودک است!
تجمع مقابل مقر صلیب سرخ
به دنبال افشای این جنایت‌ امارات در یمن، خانواده‌های اسرای زندانی‌شده در بازداشتگاه‌های مخفی امارات در جنوب یمن با تجمع مقابل مقر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی درصنعا، از وضعیت زندانیان خود ابراز نگرانی کردند. تظاهر کنندگان شیوه‌های توهین‌آمیز و هتک عزت انسانی را محکوم کردند وخواستار تسریع در آزادی نزدیکان خود شدند. در حالی که وزارت دفاع آمریکا مشارکت نیروهایش را در عملیات شکنجه اسرای یمنی تکذیب می‌کند، خانواده‌های اسرا صحت گزارش بین‌المللی مبنی در دست داشتن آمریکا به صورت رسمی در این ماجرا را مورد تاکید قرار‌ داده‌اند. پیش از این نیز تحقیقات خبرگزاری آسوشیتدپرس و سازمان دیده بان حقوق بشر از وجود شبکه «زندان‌های سری تحت مدیریت امارات در جنوب یمن» پرده برداشته بود که صدها نفر به ادعای وابستگی آنها به شبکه القاعده در این زندان‌ها ناپدید شده‌اند. تحقیقات منتشر شده در خبرگزاری آسوشیتدپرس وجود دست‌کم 18 زندان سری در جنوب یمن را مستندسازی کرده که این زندان‌ها تحت نظر مستقیم نیروهای اماراتی یا تحت نظر نیروهای یمنیِ تحت آموزشِ نیروهای اماراتی اداره می‌شوند. این زندان‌ها در پایگاه‌های نظامی، بنادر، برخی فرودگاه‌ها و خانه‌های ویلایی و حتی باشگاه‌های شبانه قرار دارند. خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرده بود گزارش‌های خود را براساس شهادت زندانیان سابق و بستگان آنها و وکلا، فعالان حقوق بشری و مسئولان نظامی یمنی تهیه کرده است. برخی از زندانیان سابق این زندان‌ها شیوه‌های شکنجه خود را «وحشیانه» توصیف کرده‌اند که از جمله، آنها را چشم بسته هفته‌ها درون یک سطل زباله قرار می‌داده‌اند و ضرب و شتم می‌کرده‌اند و برخی را با آتش کباب می‌کرده‌اند و به آنها تجاوز جنسی می‌کرده‌اند. براساس این گزارش، تنها در شهر «مکلا» در جنوب یمن حدود 400 نفر بعد از بازداشت، ناپدید شده‌اند و حدود 1500 نفر نیز در شهر عدن در بازداشت هستند.