kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۸۸۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳

داعش: جنگ بعدی در اروپاست

یکی از سرکرده‌های اصلی «داعش» در عراق اعلام کرده، جنگ بعدی داعش در اروپا خواهد بود.


سرویس خارجی-

با تنگ‌تر شدن عرصه بر عناصر تکفیری و داعش در عراق و سوریه، به نظر می‌رسد این گروه تروریستی حضور و حملات تروریستی خود را در اروپا تقویت خواهد کرد.
اروپا طی سال‌های اخیر هزینه‌های جانی و مالی سنگینی را به خاطر همراهی با داعش پرداخته است و صدها غیرنظامی اروپایی در مسلخ داعش کشته شده‌اند.
اما به نظر می‌رسد که این تازه آغاز راه است و اروپایی‌ها باید خود را برای روزهای خونین‌تری آماده کنند.
به گزارش ایسنا، یک فرانسوی که «ابواسحاق الفرنسی» نام دارد و به «فرانسوی سیاهپوست» معروف است، هم‌اکنون یکی از فرماندهان و سرکرده‌های رده بالای داعش در شهر اشغالی «تل عفر» است.
این فرانسوی در حالی که افراد نقاب‌دار او را در محاصره داشتند، روی منبر نماز جمعه «تل عفر» رفت و طی اظهارات خود، چند بار عبارت «جنگ آتی ما در اروپا خواهد بود» را بر زبان آورد.
این عبارات به اعتقاد برخی کارشناسان، رمز اجرای عملیات تروریستی در اروپا است و به همین خاطر، طی روزهای آتی باید منتظر یک حمله خونین دیگر در فرانسه و یا بلژیک و آلمان باشیم.
البته، معنی دیگر عبارت فوق، وخیم بودن شرایط داعش در عراق و سوریه است. داعش که خرداد سال 1393 وارد عراق شد، ده‌ها هزار تروریست خارجی و داخلی را علیه دولت بسیج کرده بود، اما اکنون به گفته مقامات عراقی، تنها 7000 عضو داعش در عراق حضور دارند. البته این افراد از سرنوشت محتوم خود خبر دارند و می‌دانند که اگر از عراق فرار نکنند، به هلاکت خواهند رسید. به گفته سه تن از مسئولان امنیتی عراق، در این کشور اکنون حدود 4000 نفر عضو مسلح داعش و 3000 نفر حامی(غیرمسلح) این گروه تروریستی حضور دارند.
این مسئولان عراقی، شمار عناصر مسلح داعش در سوریه را هم 7000 نفر و تعداد حامیان داعش در این کشور را 5000 تن اعلام کرده‌اند.
از نگاه کارشناسان نظامی و ناظران، داعش اکنون «یک گروه شکست خورده» بوده و به زودی، بساط آن در سوریه و عراق برچیده خواهد شد.
اما، مسئله مهمی که در مورد داعش وجود دارد، این است که این گروه تروریستی، چندملیتی است و خصوصا افراد زیادی از اروپا در این گروه تروریستی حضور دارند. این افراد که در اقدامات تروریستی، آموزش‌دیده و مجرب هستند و تعصب و بی‌رحمی آنها نیز زبانزد خاص و عام است، طی ماه‌ها و سال‌های آتی، اربابان دیروز خود را راحت نخواهند گذاشت و به همین خاطر، اروپا روزهای سختی را پیش رو خواهد داشت. کسی چه می‌داند؛ شاید آه کودکان و بی‌گناهان عراقی و سوری گریبان اروپایی‌ها را گرفته است.
سایر رویدادها
* جریان «ائتلاف دولت قانون» تحت رهبری «نوری مالکی»، همه‌پرسی کردستان عراق را غیرقانونی اعلام کرد. این همه‌پرسی را اربیل قرار است پنج مهر آینده برگزار کند.
* «عبدالمهدی الکربلایی» نماینده مرجعیت عراق در کربلا، خواستار آشتی و تقویت وحدت میان شیعیان و اهل سنت شد.