kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۸۰۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸

نگرانی دیده‌بان حقوق بشر از سرنوشت نامعلوم ولیعهد برکنار شده عربستان

دیده‌بان حقوق بشر با ارسال نامه‌ای به وزیر خارجه سعودی درباره سرنوشت نامعلوم ولیعهد برکنار شده این کشور ابراز نگرانی کرده است.


به گزارش تسنیم به نقل از «الجزیره»، سازمان دیده‌بان حقوق بشر روز پنجشنبه در نامه‌ای خطاب به عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان خواستار «توضیح فوری» وی درباره سرنوشت «محمد بن نایف» ولیعهد برکنار شده این کشور شده است.
این سازمان اعلام کرده بعد از انتخاب «محمد بن سلمان» به سمت ولیعهدی عربستان،  مقامات سعودی «محمد بن نایف» را تحت حصر خانگی قرار داده و وی را ممنوع‌السفر کرده‌اند.
دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده: «در صورت اعمال محدودیت‌ها علیه محمد بن نایف ولیعهد سابق و یا ممنوع‌السفر بودن او، وزارت خارجه عربستان باید درباره مبنای قانونی این محدودیت‌ها توضیح دهد.»
 این سازمان تاکید کرده که وزارت کشور عربستان در بسیاری از موارد با تحمیل ممنوعیت سفر به اشخاص، قوانین را نقض کرده است.
فعالان شبکه اجتماعی اخیرا تصویری از «محمد بن نایف»  ولیعهد برکنار شده سعودی منتشر کردند و گفتند که این تصویر از محل حصر خانگی وی گرفته شده است.
پیش از این نیز برخی رسانه‌های غربی اعلام کرده بودند که «محمد بن نایف»، ضمن منع شدن از خروج از کشور در قصرش در شهر ساحلی جده در وضعیت حصر خانگی قرار گرفته است، اما رژیم سعودی این خبر را تکذیب کرد.