kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۱۹۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱

خواندنی از ورزش ایران



* بر اساس حکمی از سوی دکتر چو، رئیس فدراسیون جهانی تکواندو، سید محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندوی ایران به عنوان ناظر فنی جام ریاست فدراسیون جهانی در منطقه آسیا انتخاب شد. نخستین دوره جام ریاست فدراسیون جهانی در منطقه آسیا (G۲) از بیستم مرداد ماه به میزبانی کشور ازبکستان آغاز خواهد شد.
* مهدی مهدوی، پاسور سابق تیم‌ ‌ملی ایران که روز دوشنبه با حضور در باشگاه سایپا با مسئولان این تیم برای حضور در فصل جاری لیگ برتر والیبال به توافق رسیده بود، چهارشنبه در باشگاه بانک سرمایه حاضر شد و با انصراف از حضور در جمع نارنجی‌پوشان قرارداد خود را با تیم بانک سرمایه به ثبت رسانید. پیش از این رضا قرا هم با عقد قرارداد از تیم سایپا به بانک سرمایه ملحق شد.
*تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران قهرمان زود هنگام رقابت‌های کشتی نوجوانان قهرمانی آسیا در تایلند شد. با توجه به کسب دو مدال طلا، سه نقره و یک برنز ایران در جریان رقابت‌های هفت وزن نخست و کسب ۵۹ امتیاز توسط نمایندگان کشورمان در روز نخست این رقابت‌ها و حضور سه کشتی‌گیر دیگر کشورمان در دیدار فینال مسابقات روز دوم، قهرمانی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی کشورمان در این مسابقات مسجل شد.
* مسعود سلطانی‌فر در جلسه هیئت‌ رئیسه فدراسیون فوتبال، از این رشته ورزشی به عنوان ابزاری قدرتمند به منظور ایجاد شادی و نشاط مردم نام برد و اظهار داشت: فوتبال آنچنان قدرت دارد که با پیروزی‌های بزرگ و راهیابی تیم ملی فوتبال به جام جهانی موجب شور و شعف مردم می‌شود به همین دلیل باید با تمام توان و بکارگیری تمام ظرفیت و نیروها شرایط را برای توسعه و موفقیت فوتبال و کلا ورزش کشور به وجود آورد. وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش از عملکرد کمیته‌های انظباطی، استیناف و اخلاق فدراسیون فوتبال به نیکی یاد کرد و اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان از هر اقدامی که به منظور اصلاح و همچنین ایجاد نظم و انظباط و صیانت از ارزش‌های اخلاقی و اسلامی و حاکمیت قانون می‌شود حمایت می‌کند. سلطانی‌فر همچنین به مقابله جدی فدراسیون با ناهنجاری‌ها در این رشته تاکید کرد و ادامه داد: با مدارس فوتبالی که دارای مجوز قانونی نیستند به دلیل اهمیت فضای خوب و سالم و بانشاط در این رشته باید برخورد قانونی صورت گیرد.