kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۱۱
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴

اگر مهمانی بدون ایراد بوده فیلم و ریز هزینه‌ها را منتشر کنید (خبر ویژه)

یک پایگاه خبری از نهاد ریاست جمهوری خواست برای پایان دادن به ابهامات مهمانی همسران برخی از دولتمردان در حافظیه، ریز هزینه‌های این جشن به همراه تصاویر و فیلم را منتشر کنند.
جهان‌نیوز با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر رقص دختران در این مراسم و اعطای سکه طلا به برخی حضار نوشت این مهمانی در سال اقتصاد و فرهنگ با چه مجوزی برپا شده است؟ چرا دولت همزمان با اصرار بی‌سابقه بر انصراف مردم از دریافت یارانه 45 هزار تومانی، مهمانی مجلل می‌گیرد و چنین از کیسه ملت بریز و بپاش می‌کند؟ و ده‌ها سؤال دیگر... همگان حدود سه روز منتظر پاسخ دولت بودند تا اینکه شب گذشته روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری در اطلاعیه‌ای هر آنچه را به صلاح دید تکذیب کرد.
در این اطلاعیه خبرهای منتشر شده درباره میهمانی «موجی از شایعات، افترا، اکاذیب و دروغ» توصیف شده اما درباره سکه‌های اهدایی چیزی گفته نشده است.
جهان‌نیوز افزود: بی‌شک بهترین اقدام برای پایان دادن به ابهامات و سؤالات متعدد مردم از دولتمردان و به ویژه نهاد ریاست جمهوری، شفاف‌سازی درباره این میهمانی است. بنابراین پیشنهاد می‌شود، «ریز هزینه‌های این جشن به همراه فیلم و تصاویر آن» که به گفته نهاد ریاست جمهوری «با رعایت تمام جنبه‌های شرع مقدس» برگزار شده، برای اطلاع افکار عمومی منتشر شود تا مردم بدانند در این مراسم «رسمی» که به هزینه بیت‌المال و در مکانی متعلق به مردم برگزار شده، چه گذشته است. چنین اقدام سهل‌الوصولی در کمترین زمان ممکن عملی و بهترین استدلال و سند برای پاسخ به ابهامات موجود است. در چنین شرایطی روشن می‌شود که اظهارات منتقدان این جشن کذب و افترا بوده یا آنان تنها واقعیت را گزارش کرده‌اند.