kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
رئیس سازمان قضایی تهران تأکید کرد

حمایت قاطعانه از آمران به معروف و ناهیان از منکر

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح از آمران به معروف و ناهیان از منکر قاطعانه پشتیبانی و حمایت می‌کند.



به گزارش روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی فراتی در افتتاحیه دوره آموزشی طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح در عمل به تأکیدات مقام معظم رهبری خود را موظف می‌داند که از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کند.
معاون دستگاه‌های نظامی و قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران گفت: بهترین امت‌ها از نظر قرآن آنانی هستند که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند که این مهم، جایگاه رفیع و بلند این دو فریضه الهی را از نظر دین اسلام بیان می‌دارد.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران در ادامه، با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: حدود 70 نفر در این راه مقدس به شهادت رسیده‌اند و عده‌ای هم به افتخار جانبازی نائل آمده‌اند که در اکثر موارد این بزرگواران با مدارا عمل کردند لیکن متأسفانه طرف مورد خطاب، شرارت کرده و موجبات درگیری را فراهم آورده که حادثه اخیر متروی شهرری مصداقی از این موضوع است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان عالی قوه قضائیه گفت: ‌رهبر معظم انقلاب صراحتاً اجرای اصل هشتم قانون اساسی را از تمام مسئولان به ویژه دست‌اندرکاران قوه قضائیه مطالبه کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین فراتی بیان داشت: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بالاخره تصویب شد اما پس از تصویب آن، پیشنهاد شد که قانون اجرا نشود اما با مطالبه رهبری و بزرگان نظام، قانون ابلاغ شد ولی هنوز ایشان گله‌مندند که چرا این مسئله جدی گرفته نمی شود.
وی تأکید کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح آمادگی کامل خود را در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در بخش مرتبط اعلام می‌دارد.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران افزود: در پرونده‌هایی که با موضوع امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می‌شود نیز با رعایت حقوق طرفین پرونده‌، پشتیبان آمران به معروف و ناهیان از منکر هستیم.