kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶

تعیین تکلیف استخدام 38هزار نفر از حق‌التدریسی‌ها

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه مسائل مربوط به حق‌التدریسی‌ها موضوع چند جلسه گذشته این کمیسیون بوده است، گفت: تصمیمات ما درباره تعیین‌تکلیف 38 هزار نفر از حق‌التدریسی‌ها امروز نهایی می‌شود و به صحن علنی مجلس می‌رود.


اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل مربوط به حق‌التدریسی‌ها موضوع چند جلسه گذشته این کمیسیون بود، اظهار داشت: تصمیمات ما درباره حق‌التدریسی‌ها امروز نهایی می‌شود و به صحن علنی مجلس می‌رود.
وی افزود:‌ موضوع این طرح، 38 هزار نفر از آموزش‌دهندگان نهضت و حق‌التدریس‌ها هستند که به تدریج سامان‌دهی شده و آموزش و پرورش مکلف به استخدام تدریجی آنها خواهد شد.
عباسی، روش درست جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش را از طریق دانشگاه فرهنگیان دانست و عنوان کرد: متأسفانه بر اساس یک استراتژی غلط، تعدادی از افراد به عنوان حق‌التدریسی در آموزش و پرورش جذب شدند و برای آنها حقی در این زمینه ایجاد شده بود که نیاز بود مجلس در خصوص تعیین تکلیف آنها ورود کند.
به گزارش فارس، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: درصد قابل توجهی از این 38 هزار نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که نمی‌توانند به مناطق محروم و دور افتاده اعزام شوند بنابراین در ادامه هم دچار مشکل خواهیم شد.
وی با اشاره به نیاز آموزش و پرورش در سال‌های آینده برای جذب 650 هزار نیروی انسانی، اضافه کرد: متأسفانه چون وزرا تغییر می‌کنند کسی در رابطه با سیاست‌های گذشته پاسخگو نیست البته امیدوار هستیم پس از این قانون، این مسئله تمام شود و پس از تعیین تکلیف آخرین گروه از این افراد، دیگر این مسئله ادامه پیدا نکند.