kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵

رقابت 1000 دانش‌آموز دختر و پسر در مسابقات قرآنی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با بیان اینکه رقابت 1000 دانش‌آموز دختر و پسر در بخش پژوهشی مسابقات قرآن، عترت و نماز در حال برگزاری است، گفت: بخش آوایی مسابقات نیز در مردادماه برگزار خواهد شد.



محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان، اظهار داشت:‌ این مسابقات در بخش آوایی و پژوهشی در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: هم اکنون مسابقات بخش پژوهشی شامل «نهج البلاغه»، «صحیفه سجادیه»، «احکام»، «انشاء نماز» و «تفسیر» دختران دانش‌آموز در حال برگزاری است و تا 28 تیر ماه ادامه دارد؛ ضمن اینکه در همین بخش و در حوزه پسران نیز مسابقات از 20 لغایت 23 تیرماه برگزار شد.
 مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در این مسابقات شاهد حضور 1000 دانش‌آموز دختر و پسر هستیم، تصریح کرد: این دانش‌آموزان برگزیده و ماحصل 7 میلیون دانش‌آموز در مراحل منطقه‌ای و استانی هستند.
 مسیب زاده، انس با قرآن، ارتقای سطح علمی و ایجاد انگیزه در بین دانش‌آموزان را از اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان شرکت‌کننده علاوه بر بازدید از مکان‌های سیاحتی، در محفل قرآنی نیز حضور پیدا می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: مسابقات بخش آوایی دانش‌آموزان نیز که شامل «قرائت قرآن»، «حفظ و ترتیل» و «مداحی و اذان» است، در دو بخش مجزای پسران و دختران، از 14 لغایت 23 مردادماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.