kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۰۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو:

فرانسوی‌ها به کمک وزارت صنعت در حال مهندسی بازار خودرو ایران هستند

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: فرانسوی‌ها دارای نفوذ بسیار قوی در بازار خودرو ایران هستند و به کمک مسئولان داخلی در حال مهندسی بازار خودروی ایران هستند.



به گزارش پردیس‌خودرو، فرهاد احتشام‌زاده اظهار داشت: متاسفانه به نظر می‌رسد که با توجه به رفتارهای صورت گرفته، مسئولان ایرانی در قرار داد بین ایران و فرانسه تعهداتی به طرف مقابل مبنی بر ایجاد پتانسیل و کشش در بازار  نسبت به خودروهای فرانسوی داده‌اند که اقدامات وزارت صنعت در همین راستا است و بر روی بازار خودروهای وارداتی اثرگذار بوده است.
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: فرانسوی‌ها دارای نفوذ بسیار قوی در بازار خودرو ایران هستند به طوری که آنان به کمک مسئولان داخلی در حال مهندسی بازار خودروی ایران هستند.
وی افزود: از هفته گذشته که ثبت سفارش واردات خودرو بسته شده، نمایندگی‌های فعال در این حوزه با نگرانی به آینده بازار می‌نگرند که این موضوع افزایش قیمت را در بازار به همراه دارد.
احتشام‌زاده با انتقاد از این اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: واقعیت این است که وزارت صنعت به دنبال انتقال جو بی‌ثباتی در بازار است. چرا که هر کدام از این اتفاقات سبب افزایش قیمت در بازار می‌شود.
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با آسیب شناسی چنین تصمیماتی در وزارت صنعت، گفت: غالب کسانی که در وزارت صنعت تصمیم‌گیر هستند خود در هیئت‌مدیره شرکت‌های تولیدی عضو و سهیم هستند لذا کاملا جهت‌دار و در راستای تامین منافع گروهی خاص تصمیم می‌گیرند.
وی تصریح کرد: شرکت‌های تولیدی که ماهیت شبه‌دولتی دارند و با انحصار قانونی در بازار فقط سبب افزایش قیمت از جیب مصرف‌کننده می‌شوند بدون اینکه برای آنان سرنوشت سرمایه‌گذار بخش خصوصی اهمیت داشته باشد.
افزایش ۱۰۰ درصدی فروش رنو در ایران
در همین رابطه، گزارش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد میزان فروش خودروهای رنو در بازار ایران که بعد از تحریم‌ها مجددا به روی این شرکت خودروسازی فرانسوی گشوده شده در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۷ با بیش از ۱۰۰ درصد رشد به بیش از ۶۸ هزار دستگاه رسیده است.
به گزارش تسنیم به نقل از نیویورک تایمز، شرکت خودروسازی رنوی فرانسه اعلام کرد، به لطف عرضه یک مدل جدید شاسی بلند در بازار چین و افزایش فروش خودروهایش در بازار ایران، در شش ماهه نخست سال 2017 با رشد 10/4 درصدی میزان جهانی فروش مواجه شده است.
رنو اعلام کرد، میزان فروش خودروهایش در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن امسال، به 1/88 میلیون دستگاه رسیده که رشدی 4 برابر نرخ جهانی 2/6 درصدی رشد بازار خودرو داشته است.
بر اساس این گزارش، میزان فروش خودروهای رنو در بازار ایران که بعد از تحریم‌ها مجددا به روی این شرکت خودروسازی گشوده شده نیز با بیش از 100 درصد رشد به 68 هزار و 365 دستگاه رسیده است.