kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۹۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲

توطئه تازه صهیونیست‌ها برای بلعیدن تمام قدس با طرح «یکپارچه‌سازی قدس»

وزرای کابینه رژیم صهیونیستی موافقت اولیه خود را با پیش‌نویس قانونی اعلام کردند که تحویل بخش‌های شهر قدس به فلسطینی‌ها در قالب هرگونه توافق صلح آتی را دشوار می‌کند.




«شولی معلم رافائیلی»، یکی از اعضای کنست از حزب «خانه یهودی» اخیرا پیش‌نویس قانونی را ارائه کرد که بر این نکته تاکید دارد: «عقب‌نشینی از هر بخشی از قدس باید با موافقت دو سوم اعضای پارلمان انجام شود.» اگر چنین قانونی تصویب شود (که احتمالاً چنین خواهد شد) رژیم صهیونیستی سیطره خود را برکل بیت المقدس گسترش خواهد داد و آرزوی یهودی کردن قدس شریف برای صهیونیست‌ها به وقوع خواهد پیوست.
به گزارش ایسنا به نقل از «روسیا الیوم»، پیش از بحث و مذاکره‌ها و رأی گیری در مورد این پیش‌نویس که به زودی در پارلمان انجام خواهد شد،اعضای کمیته قانون‌گذاری در کابینه با این پیش‌نویس موافقت کرده‌اند.
«رافائیلی» با ارائه این پیش‌نویس مدعی شد، «هدف از آن تقویت وضعیت قدس متحد و یکپارچه و حمایت از آینده آن و امنیت ساکنانش است!» نفتالی بنت، وزیر آموزش رژیم صهیونیستی و رئیس‌حزب «خانه یهودی» اما دیروز اعلام کرده که پیش‌نویس قانون «قدس یکپارچه» موافقت اولیه وزرای اسرائیلی را به دست آورده است. رژیم صهیونیستی در سال 1967 میلادی قدس شرقی و کرانه باختری را اشغال کرد و آن را به اراضی اشغالی ملحق کرد، اقدامی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشد. رژیم صهیونیستی مدعی است که هر دو بخش شرقی و غربی قدس متعلق به این رژیم است.
این در حالی است که روز یکشنبه پس از بازگشایی جزئی مسجدالاقصی از سوی رژیم صهیونیستی، درگیری‌های شدیدی میان فلسطینی‌ها و نیروهای این رژیم رخ داد که طی آن دست کم 17 فلسطینی زخمی شدند. صدها فلسطینی نیز در اعتراض به شرط بازرسی برای ورود به مسجد، در تمامی ورودی‌های مسجد الاقصی به ویژه ورودی‌های «الاسباط» تحصن کردند.پلیس رژیم صهیونیستی بقیه ورودی‌های مسجد الاقصی را که از روز جمعه گذشته پس از عملیات شهادت طلبانه فلسطینی‌ها بسته شده باز نکرده است و همین اقدام باعث واکنش شدید فلسطینی‌ها شده است.
واکنش حزب‌الله به حوادث مسجدالاقصی
حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن تمجید از عملیات شهادت‌طلبانه سه جوان فلسطینی علیه صهیونیست‌ها در بیت‌المقدس که به کشته شدن تعدادی از نظامیان صهیونیست منجر شد اعلام کرد که این عملیات در نتیجه ریشه دوانیدن روحیه مقاومت در میان فلسطینی‌ها در کل سرزمین فلسطین است.
حزب‌الله افزود: «درسی که این سه جوان دادند این بود که همه آزادگان امت اسلامی برای مقابله با مستکبران و اشغالگران و ظالمان باید به‌پا خیزند.»