kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۹۹۷
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
موسسه تحقیقاتی «ایروارز»:

آمریکا به طور میانگین روزی 12 غیرنظامی را در عراق و سوریه می‌کشد

جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضدداعش روزانه به طور متوسط، جان 12 غیرنظامی را در عراق و سوریه می‌گیرند.



موسسه غیردولتی انگلیسی «ایروارز» طی گزارشی اعلام کرده که جنگنده‌های آمریکایی روزانه جان 12 نفر را در عراق و سوریه می‌گیرند. به گزارش فارس، موسسه تحقیقاتی «ایروارز» می‌افزاید، رئیس‌جمهور آمریکا قول داده بود که «داعش را بمباران و نابود کند»، اما نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا، غیرنظامیان کشته می‌شوند.
تلفات غیرنظامیان در دولت ترامپ، دو برابر دولت قبلی است. در دولت «باراک اوباما»، احتمالا 2300 غیرنظامی عراقی و سوری در حملات ائتلاف ضدداعش کشته شده‌اند. این در حالی است که در دوره شش ماهه حکومت ترامپ (95/11/1 تا 96/4/23) بیش از 2200 غیرنظامی در حملات جنگنده‌های آمریکایی کشته شده‌اند، که به طور میانگین، روزانه 12 نفر می‌شود.
آمریکایی‌ها در طول نبرد آزادسازی موصل، مناطق مسکونی را بمباران می‌کرده‌اند. البته، نیروهای دولتی عراق و سوریه طی ماه‌ها و سال‌های گذشته بارها از طرف جنگنده‌های آمریکایی بمباران شده‌اند.
کارشناسان می‌گویند، غائله تروریسم در عراق و سوریه را آمریکا راه‌ انداخته و اکنون هم صرفا به دنبال منافع خود است و به حفظ جان غیرنظامیان توجهی نمی‌کند.
کشف گور جمعی
به گزارش تسنیم، نیروهای دولتی عراق یک گورجمعی دیگر را که متعلق به جنایت داعش در پایگاه اسپایگر است، در تکریت کشف کردند. در ارتباط با شمار افراد مدفون در این گور گزارشی نرسیده است تاکنون 15 گور مربوط به جنایت تروریست‌ها در اسپایگر کشف شده است.
روزهای 21 و 22 خرداد سال 1393 تروریست‌های داعش 1700 دانشجوی نظامی را در پایگاه‌ «اسپایگر» واقع در نزدیکی تکریت  به گروگان گرفته و همه را به طرز وحشیانه‌ای به قتل رساند.
عملیات بسیج مردمی
نیروهای وابسته به گروه «نجبا» در ادامه عملیات پاکسازی مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن، توانستند بر مناطق جدیدی مسلط شوند.
نیروهای گروه «نجبا» که خود بخشی از نیروهای بسیج مردمی عراق را تشکیل می‌دهند، توانستند با استفاده از موشک، شماری از خودروهای زرهی و خودروهای حامل تیربار داعش را منهدم کنند.