kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۹۸۹
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
اما و اگرها در خصوص برگزاری دربی در آلمان ادامه دارد

پرونده سامانه پیامکی پرسپولیس و استقلال زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی

مسئول سامانه پیامکی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی یک نهاد نظارتی برای پاره‌ای از توضیحات در خصوص قرارداد همکاری با این دو باشگاه احضار شد.

سرویس ورزشی-

در حالی که طبق اعلام قبلی قرار است دربی تیم‌های پرسپولیس و استقلال 31 تیرماه در آلمان برگزار شود، اما و اگرها در خصوص برگزار شدن یا نشدن این دیدار به قوت خود باقیست. عصر روز یکشنبه خمارلو مدیرروابط عمومی باشگاه پرسپولیس خبر انصراف پرسپولیس از حضور در این بازی را رسانه‌ای کرد. وی گفت: برای برگزاری اولین دربی برون‌مرزی، مسایل گوناگونی مورد توجه و بررسی طرف‌های دست‌اندر‌کار بود که در نهایت با جمع‌بندی‌های صورت گرفته، برگزاری این بازی منتفی شد.
خمارلو همچنین یادآور شد: براین اساس با بازگشت تیم از اردوی اوکراین جلسه‌ای بین آقای طاهری و برانکو ایوانکوویچ برگزار و برنامه‌های تیم برای بازی در سوپرجام ایران بررسی خواهد شد و تیم فوتبال پرسپولیس خود را آماده حضور پرقدرت در این بازی خواهد کرد.
انصراف پرسپولیس‌، ناراحتی اسپانسر
انصراف پرسپولیس از حضور در دربی 85 ناراحتی اسپانسر برگزار‌کننده این بازی را به دنبال داشت تا جایی که نماینده آنها در اظهارنظری عنوان داشت: خبر لغو دربی به هیچ وجه صحت ندارد و ما مصر به برگزاری این بازی هستیم و با توجه به قراردادهای منعقده بین ما و باشگاه آرمنیا بیله‌فلد و اجاره ورزشگاه، قصد نداریم زیر بار لغو این بازی برویم. اینکه باشگاه پرسپولیس به صورت یکطرفه اعلام می‌کند که این بازی لغو شده، واقعا غیرقابل قبول است و باعث تعجب ما شده؛ البته به نظر می‌رسد فشارهای این یکی دو روز باعث شده آقای طاهری به جمع‌بندی اعلام این خبر برسند، که البته بهتر بود قبل از آن با ما مشورت می‌کردند.
وی در پایان عنوان داشت: ما بنابر قرارداد و توافق با هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اقدام به برنامه‌ریزی این مسابقه کردیم و فدراسیون فوتبال نیز به ما نامه رسمی برگزاری دربی را در تاریخ ۳۱ تیرماه داده و با توجه به مخارج و برنامه‌ریزی باید به این تعهد عمل کنیم و هر یک از طرفین که این توافق را انجام ندهد، باید در مراجع ذی‌ربط پاسخگو باشند؛ چرا که ما نباید متحمل این خسارت 200 هزار یورویی بشویم.
همزمانی دربی با سوپرجام
مشکلات در برگزاری دربی 85 از زمانی آغاز شد که اسپانسر این مسابقه تصمیم گرفت این دیدار به جای 25 تیر در 31 تیرماه برگزار کند. به عبارت دیگر تاریخ برگزاری دربی همزمان شد با انجام دیدار سوپرجام فوتبال ایران که از همان ابتدا قرار بود 30 تیرماه برگزار شود. طی روزهای گذشته سرپرست باشگاه پرسپولیس تلاش بسیاری کرد تا از طریق ارتباط با تاج زمان برگزاری سوپر جام فوتبال ایران را تغییر دهد اما فدراسیون زیر بار خواسته پرسپولیس نرفت.
احضار مسئول سامانه پیامکی
در همین گیر و دار روز گذشته خبرگزاری تسنیم خبر داد که یکی از نهادهای نظارتی مسئول سامانه پیامکی و اسپانسر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را احضار کرده است. تسنیم در توضیحات تکمیلی خود عنوان داشته است: «مسئول سامانه پیامکی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی یک نهاد نظارتی برای پاره‌ای از توضیحات در خصوص قرارداد همکاری با این دو باشگاه احضار شد».
بر اساس اعلام تسنیم، اسپانسر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در حالی فعالیت می‌کند که در قرارداد منعقده ابهامات زیادی وجود دارد و تاکنون گزارشی درباره عملکرد این سامانه پیامکی از سوی مسئولان آن اعلام نشده و مشخص نیست میزان درآمد این سامانه چقدر بوده و به صورت دقیق چه میزان به پرسپولیس و استقلال کمک شده است.
در عین حال برخی رسانه‌ها از برخی مسئولان ورزش به عنوان یکی از حامیان اصلی این اسپانسر یاد کرده‌اند که این موضوع رد یا تایید نشده است.
تکلیف پول‌های علاقه‌مندان به فوتبال چه می‌شود؟
حالا که فعالیت‌های عجیب و غریب سامانه هواداری پرسپولیس و استقلال توجه نهادهای نظارتی را به خود جلب کرده، خوب است یکبار برای همیشه شیوه فعالیت این سامانه مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود که درآمد واقعی آنها در طول یک سال چقدر بوده و از این پول چه میزان به باشگاه‌های بزرگی چون پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی می‌رسد؟!
جالب اینکه در همین چند روز و به بهانه برگزاری دیدار دربی در آلمان، اسپانسر مشترک استقلال و پرسپولیس با تبلیغات فراوان هواداران باشگاه را ترغیب کردند با شرکت در مسابقه تعیین ترکیب دو باشگاه به نوعی در پروسه درآمدزایی این مجموعه نقش‌آفرینی کنند، در حالی که مقدمات اصولی کار فراهم نشده بود.
در صورتی که بازی دربی لغو شود، این پرسش مطرح می شود که سرنوشت پول‌هایی که بابت پیامک به حساب اسپانسر مشترک رفت چه خواهد شد؟! به هر حال بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال به تصور اینکه این بازی انجام می‌شود مبلغی را به ازای ارسال پیامک به حساب سامانه مذکور ارسال کردند.