kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸

اخبار ورزش جهان


کابوس رونالدو لالیگا را ترک کرد
دیگو آلوس که کابوسی برای مهاجم رئال مادرید محسوب می‌شد لالیگا را ترک کرد.
کریستیانو رونالدو فصل بعد را در حالی با رئال مادرید آغاز خواهد کرد که گربه سیاه خود را درون دروازه دیگر نخواهد دید.
مهاجم پرتغالی می‌تواند نفس راحتی بکشد چون یکی از بهترین دروازه‌بان‌های جهان در مهار پنالتی‌ لالیگا را ترک کرد. او کسی نیست جز دیگو آلوس که والنسیا را ترک کرد و به اتلتیکو مینیه‌رو برزیل پیوست؛ تیمی که در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ در آن بازی می‌کرد.دروازه‌بان برزیلی توانست سه بار پنالتی‌ رونالدو را مهار کند. نام او در تاریخ رقابت‌های لالیگا به خاطر مهار ۲۲ ضربه پنالتی‌ از ۴۸ ضربه ماندگار شد و بهترین رکورد را در این زمینه به ثبت رساند. آلوس از چهار ضربه رونالدو اجازه نداد سه شوت از خط دروازه عبور کند. این‌ در حالی است که لیونل مسی از چهار ضربه‌اش تنها در یک ضربه ناکام بود.
بایرن سانچس را نمی‌فروشد
باشگاه بایرن مونیخ با وجود مشتریان که برای ستاره جوان این تیم وجود دارد اما تاکید کرد که او را حفظ خواهد کرد.رناتو سانچس بعد از درخشش در جام ملت‌های اروپا بود که به پیشنهاد بایرن مونیخ پاسخ مثبت داد و راهی این تیم شد. سانچس به عنوان جوان طلایی اروپا انتخاب شده بود و همه پیش‌بینی می‌کردند که او در بایرن بدرخشد و بازی‌های زیبایی را به نمایش گذارد اما این گونه نشد.کارلو آنچلوتی به نظر می‌رسد که اعتمادی به این بازیکن پرتغالی ندارد و در فصلی که گذشت تنها در چند دیدار او را در ترکیب اصلی به میدان فرستاد. نیمکت‌نشینی سانچس باعث شد تا گمانه‌زنی‌های زیادی درباره جدایی او در تابستان به گوش برسد. از بایرن مونیخ، منچستریونایتد و بارسلونا به عنوان مشتریان این بازیکن جوان سخن به میان آمد اما باشگاه بایرن در نهایت تصمیم گرفت که این ستاره خود را حفظ کند.سایت باشگاه بایرن مونیخ اعلام کرد که سانچس با وجود پیشنهادهای که دارد بایرن را ترک نمی‌کند و فصل بعد هم به کار خود در آلیانس آره‌نا ادامه می‌دهد. با پیوستن خامس رودریگس به بایرن شرایط برای سانچس سخت‌تر می‌شود و به احتمال خیلی زیاد با توجه به آمادگی آلکانترا فرصت کم‌تری به سانچس برای حضور در بایرن مونیخ می‌رسد.
تمدید قرارداد سنگربان آرژانتینی با یونایتد
مسئولان باشگاه یونایتد قرارداد سرخیو رومرو، دروازه‌بان خودشان را تا سال ۲۰۲۱ تمدید کردند.
سرخیو رومرو، دروازه‌بان آرژانتینی که فصل گذشته عملکرد خوبی در ترکیب شیاطین سرخ داشت و به این تیم کمک کرد که به قهرمانی لیگ اروپا برسد، قراردادش را تا سال ۲۰۲۱ با منچستریونایتد تمدید کرد. رومرو که دروازه‌بان نخست تیم‌ ‌ملی فوتبال آرژانتین محسوب می‌شود درباره تمدید قراردادش با منچستریونایتد، گفت‌: خیلی خوشحال هستم که قراردادم با این تیم تمدید شد. چه کسی دوست ندارد در بزرگترین باشگاه جهان بازی کند. ما در این جا دروازه‌بانان بزرگی داریم و همواره از یکدیگر چیزهای زیادی را می‌آموزیم. خوشحال هستم که توانستم در فصل گذشته بازی‌های موثری برای منچستریونایتد داشته باشم. دروازه‌بان شماره یک تیم‌ ‌ملی فوتبال آرژانتین امیدوار است تا بتواند رقابت خوبی با داوید دخئا درون دروازه‌ شیاطین سرخ داشته باشد.
فدرر: هنوز نمي‌توانم
هشتمين قهرماني‌‌ام را باور كنم
راجر فدرر هشتمين قهرماني خود در ويمبلدون و نوزدهمين قهرماني‌اش در گرند اسلم را يك اتفاق جادويي و غير قابل باور خواند.
عصر روزیکشنبه راجر فدرر در فينال مسابقات ويمبلدون مقابل مارين چيليچ پيروز شد و به قهرماني رسيد. فدرر ٣٦ ساله تاكنون ١٩ بار قهرمان گرند اسلم و هشت بار قهرمان ويمبلدون شده است. او در اين دور از مسابقات حتي يك ست را نيز واگذار نكرد. فدرر بعد از اين قهرماني اظهار كرد: اين يك اتفاق جادويي است. هنوز آن را باور نكرده‌ام. اتفاقي بسيار بزرگ است. من به روياپردازي ادامه دادم و حالا اينجا هشتمين قهرماني خود در ويمبلدون را به دست آوردم. اميدوارم سال بعد هم بتوانم اينجا باشم.
اين اظهار اميدواري فدرر براي هواداران او كه دوست ندارند از زمين تنيس خداحافظي كند بسيار خوشايند بود. فدرر اوايل فصل نيز در مسابقات اپن استراليا به قهرماني رسيد و اين عملكرد نشان مي‌دهد كه او هنوز ظرفيت قهرماني‌هاي بيشتر را دارد.فدرر در ادامه افزود: ويمبلدون هميشه محبوب‌ترين تورنمنت براي من است. تاريخ سازي در ويمبلدون براي من بسيار مهم است. فكر مي‌كنم استراحتي كه كردم كارساز بود. البته استراحت براي همه مفيد نيست و هر كس نيازمند راهي متفاوت براي موفق شدن است اما براي من كارساز بود. در اين سن نمي‌توانم تضمين كنم كه بازي خواهم كرد اما اميدوارم كه بتوانم بازگردم. همسرم هنوز دوست دارد من بازي كنم.
توافق منچستریونایتد و اینتر
بر سر انتقال پریشیچ
باشگاه منچستریونایتد برای به خدمت گرفتن هافبک کروات نراتزوری با اینتر به توافق رسید.
سایت روزنامه انگلیسی «سان» خبر داد باشگاه منچستریونایتد رقم درخواستی 40 میلیون پوندی اینتر برای فروش ایوان پریشیچ را پذیرفته و این بازیکن آماده حضور در تور پیش‌ فصل من‌یونایتد و شرکت در تست‌های پزشکی شیاطین سرخ است.این هافبک کروات که در آستانه پیوستن به منچستریونایتد است، سومین خرید تابستانی ژوزه مورینیو در تابستان جاری پس از جذب روملو لوکاکو و ویکتور لیندلوف خواهد شد. دستمزد هفتگی وی هم 100 هزار پوند تخمین زده شده است.بر اساس گزارش «سان»، پریشیچ در طول تابستان جاری مدام از سران باشگاه اینتر خواسته تا با جدایی او و پیوستنش به شیاطین سرخ موافقت کنند. این نشریه همچنین مدعی شد که باشگاه منچستریونایتد حتی حاضر نشده آنتونی مارسیال را در جریان این نقل و انتقال با اینتر معاوضه کند.پریشیچ 28 ساله که دو سال پیش از ولفسبورگ به اینتر پیوست در دو فصل گذشته در 70 بازی سری A برای نراتزوری به میدان رفته و 18 گل هم در این رقابت‌ها به ثمر رسانده است.
رونالدینیو: برای بازی در روسیه
بیش از حد پیر هستم
ستاره مشهور برزیلی پس از تماشای دیدار تیم‌های احمد گروژنی و آمکار گفت: برای بازی کردن در لیگ برتر فوتبال روسیه بسیار پیر هستم.
رونالدینیو به دعوت رمضان قدیروف، رئیس‌جمهوری چچن به شهر گروژنی رفت تا شاهد مراسم افتتاحیه اولین بازی تیم فوتبال احمد گروژنی در فصل جدید لیگ برتر روسیه برابر آمکار باشد. دیداری که بامداد روزشنبه با پیروزی یک بر صفر تیم احمد گروژنی پایان یافت و میلاد محمدی، ملی‌پوش ایرانی نمایش درخشانی در خط دفاعی این تیم داشت.رونالدینیو پس از این بازی گفت: من سفرهای زیادی به روسیه داشتم و با مردمان فو‌ق‌العاده‌ای مواجه شدم. هر چقدر که زمان می‌گذرد از این کشور بیشتر خوشم می‌آید. بسیار خوشحال هستم که توانستم گل بسیار زیبای لئو (مهاجم 18 ساله و برزیلی تیم احمد گروژنی) را در این بازی ببینم. بازیکن سابق تیم ملی فوتبال برزیل و باشگاه بارسلونای اسپانیا در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حضورش در فوتبال روسیه اظهار داشت: نه، من بسیار برای این کار پیر و قدیمی هستم.رونالدینیو در رابطه با نوع بازی یاران میلاد محمدی هم گفت: فکر می‌کنم تیم احمد می‌توانست گل‌های بیشتری به ثمر رساند. بازی را خوب شروع کردند و در نیمه‌ دوم نیز تسلط زیادی روی بازی داشتند.