kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۹۸۲
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷

دلیل معارفه بی سر و صدای رئیس فدراسیون تیراندازی چه بود؟!

مراسم معارفه فدراسیون تیراندازی در اقدامی عجیب بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.



مراسم معارفه علی دادگر رئیس جدید فدراسیون تیراندازی در حالی روز یکشنبه برگزار شد که در اقدامی عجیب از حضور خبرنگاران و عکاسان برای پوشش خبری این برنامه ممانعت شد. اقدامی که تاکنون در هیچ فدراسیونی و مراسم معارفه هیچ رئیسی سابقه نداشته است.
با وجود ابلاغ حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ادامه فعالیت مهدی هاشمی در فدراسیون تیراندازی، انتخابات این فدراسیون 20 تیرماه برگزار و علی دادگر - نامزدی که با شکایتش باعث برکناری هاشمی شده بود - ریاست این فدراسیون را برعهده گرفت؛ انتخاباتی که شاید واکنش فدراسیون‌ جهانی را هم به دنبال داشته باشد.
یک روز قبل از برگزاری انتخابات فدراسیون تیراندازی، نواب نوری دبیر سابق فدراسیون با نامه‌ای به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اعلام کرد در صورت برگزاری انتخابات، فدراسیون جهانی را در جریان اتفاقات این فدراسیون قرار می‌دهد، اما با این شرایط و با وجود نبود نماینده کمیته ملی المپیک انتخابات برگزار شد.
با پایان برگزاری انتخابات اعلام شد مراسم معارفه با حضور مسئولان وزارت ورزش روز یکشنبه برگزار می‌شود، اما موضوعی که کمی عجیب به نظر می‌رسید نامه مسعود شیخی‌فر دبیر مجمع به حراست مجموعه ورزشی آزادی بود ، این خبر را روز گذشته خبرگزاری فارس اعلام کرد.
این عمل چند سوال را در ذهن خبرنگاران و مخاطبان این رشته ایجاد می‌کند مبنی بر اینکه آیا انتخابات فدراسیون تیراندازی غیرقانونی بود که اجازه حضور خبرنگاران در مراسم معارفه داده نشد؟ در صورتی که از نظر وزارت ورزش انتخابات قانونی است، چه دلیلی وجود دارد تا مراسم معارفه بدون حضور خبرنگاران و با پنهان‌کاری انجام شود؟
وزارت ورزش و فدراسیون تیراندازی با چه استدلالی تصمیم گرفتند تا در مراسمی که حاشیه خاصی هم ندارد و تنها جزئیات آن اهدای حکم رئیس جدید است، خبرنگاران حضور نداشته باشند؟
تمامی این سوالات در حالی مطرح می‌شود که پس از برکناری هاشمی و با انتخاب مبینی به عنوان سرپرست فدراسیون که با ابلاغ حکم دیوان عدالت اداری صورت گرفته بود، خبرنگاران مراسم معارفه را پوشش دادند و هیچ حاشیه خاصی هم ایجاد نشد.
فدراسیون تیراندازی یکی از فدراسیون‌هایی است که در المپیک و بازی‌های آسیایی مدال‌های زیادی را به خود اختصاص می‌دهد، اما حاشیه‌هایی که برای این فدراسیون در یکی دو سال اخیر ایجاد شده، باعث شد تا نگرانی‌هایی برای ورزشکاران ایجاد شود.
نبود فشنگ، لغو شدن اردوهای برون‌مرزی، مشکلات مالی و ... همه از مسائلی بود که حاشیه‌هایی را در این فدراسیون ایجاد کرد. به نظر می‌رسد با حضور رئیس جدید فدراسیون مشکلات تیراندازی به گونه‌ای است که به برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارد.
حالا باید دید با روی کار آمدن علی دادگر برنامه‌های تیراندازی به چه صورتی پیگیری می‌شود و واکنش فدراسیون جهانی در این باره چیست؟