kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۹۸۰
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
براری در واکنش به شرایط لیگ وزنه‌برداری:

چرا مسئولان فقط نزدیک المپیک به یادمان هستند؟

وزنه‌بردار المپیکی ایران گفت: تنها منبع درآمد وزنه‌برداران از لیگ است و با این شرایط شاید مدتی دیگر کسی انگیزه‌ای برای تمرین کردن نداشته باشد.


محمدرضا براری درباره کناره‌گیری دو تیم ذوب‌آهن و ملی حفاری و وضعیت لیگ برتر وزنه‌برداری، بیان کرد: لیگ برتر نیاز به یک مدیریت خوب دارد تا از اسپانسرها بخواهند به وزنه‌برداری ورود کنند. تنها منبع درآمد وزنه‌بردارها از لیگ است. به هر حال یک ورزشکار فقط چند ماه را در اردوی تیم ملی هست که البته حقوق آن زیاد نیست. خود من حقوق المپیک را طلب دارم. قبل از المپیک وام گرفتم الان موعد پرداخت آن رسیده اما موفق به پرداختش نشدم. باید این شرایط درست شود. البته فدراسیون سعی و تلاش خود را می‌کند اما فدراسیون به تنهایی نمی‌تواند کاری را انجام دهد. نیاز است رسیدگی از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک صورت بگیرد.
او ادامه داد: مسئولان ورزشی باید جلسه‌ای را بگذارند و از ورزشکاران بپرسند درد این رشته ورزشی چه چیزی است. همیشه با استرس و دغدغه تمرین کرده‌ایم. واقعا شرایط سخت است و شاید مدتی دیگر هیچ کس انگیزه‌ای برای تمرین کردن نداشته باشد. بهتر است همانطور که وزارت ورزش به فوتبال ورود پیدا می‌کند برای وزنه‌برداری هم کاری انجام دهد نه اینکه تمام توجهات تنها چند ماه مانده به المپیک باشد. به نظرم واقعا وزنه‌برداری مظلوم واقع شده است. الان وزنه‌برداران جوان به چه امیدی تمرین کنند؟ براری همچنین گفت: درست است که در ورزش بحث مدال‌آوری و اهتزاز پرچم ایران مطرح است اما به هر حال خانواده‌ هم از ورزشکار انتظاراتی دارد و باید هزینه‌های خانواده را تامین کند. بنابراین با این شرایط وزنه‌بردار الان از کجا منبع درآمدی داشته باشد؟ مسئولان ورزش باید جوابگوی ما باشند. الان این همه وزنه‌بردار چکار کنند؟ او با اشاره به عدم تمایل ذوب‌آهن و ملی حفاری برای تیم‌داری در لیگ برتر، تصریح کرد: مگر کشور فقط همین دو شرکت را دارد؟ شرکت‌های بزرگ دیگری در ایران وجود دارند و باید مسئولان ورزش نامه‌نگاری کرده و از آنها بخواهند ورود کنند. چرا فقط مسئولان قبل از المپیک و مسابقات جهانی به سراغ ما می‌آیند؟ الان آنها کجا هستند؟ براری با اشاره به اینکه برای لیگ برتر با پدافند هوایی قرارداد دارد، تصریح کرد: چون سرباز هستم با تیم پدافند هوایی قرارداد دارم اما خیلی از وزنه‌برداران بیرون مانده‌اند. خود من شاهد هستم در همین اردو وزنه‌بردار به دلیل مشکلات مالی که دارد تا صبح نتوانسته بخوابد. مسئولان ورزشی واقعا باید به این مشکل رسیدگی کنند.