kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۹۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
با کسب 43 مدال در رده بزرگسالان، امید، جوانان و نوجوانان

کاراته ایران بر بام آسیا ایستاد

پرونده حضور کاروان کاراته ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا با کسب عنوان قهرمانی در تمام رده‌های سنی بسته شد.

سرویس ورزشی-

تيم ملي بزرگسالان كشورمان در آخرين روز از چهاردهمين دوره رقابتهاي قهرماني آسيا كه در آستانه قزاقستان برگزار شد به 4 مدال طلا و 4 نقره دست يافت.
در كوميته تيمي مردان ملی پوشان کشورمان با تركيب ذبيح اله پورشيب، بهمن عسگري، سجاد گنج زاده، ابراهيم حسن بيگي، سامان حيدري، علي اصغر آسيابري به طلا رسيدند. تیم مردان که با سه پیروزی متوالی برابر هند، تاجیکستان و قزاقستان به فینال راه یافته بود، برای کسب مدال طلا به مصاف عربستان رفت و با پیروزی سه بر صفر یک طلای دیگر را برای کشورمان کسب کرد.
كوميته تيمي زنان با تركيب حميده عباسعلي، رزيتا عليپور و فاطمه چالاكي صاحب مدال طلا شد. تیم کومیته بانوان ایران در دیدار نهایی برابر چین تایپه به پیروزی دو بر صفر دست یافت و قهرمان آسیا شد. تیم کاراته بانوان بعد از دو پیروزی برابر مالزی و ویتنام در مرحله نیمه نهایی دست به کار بزرگی زد و با پیروزیهای علیپور و عباسعلی دو بر یک ژاپن را شکست و به فینال راه یافت.در کاتای تیمی مردان و بانوان نیز ایران به دو مدال نقره رسید. در بخش مردان ، ایران با تركيب ابوالفضل شهرجردي، ميلاد دليخون و علي زند نقره گرفت. در بخش بانوان هم تیم ملی کشورمان با تركيب مهري يزداني، مائده نصيري پي و پريسا رحماني نايب قهرمان شد.
همچنین در رقابت های انفرادی نیز ایران موفق به کسب 2 طلا و 2 نقره در روز آخر مسابقات شد. در وزن 60- كيلوگرم امير مهدي زاده طلايي شد.در وزن 75-كيلوگرم بهمن عسگري مقام نخست را بدست آورد. در وزن 55-كيلوگرم مجيد حسن نيا مدال نقره را بر گردن آويخت و در وزن 84+ كيلوگرم سجاد گنج زاده مدال نقره اين دوراز رقابتها را ازآن خود كرد.
کسب 10 مدال توسط امیدها
در این رقابتها، نمایندگان کشورمان موفق به سه طلا، دو نقره و یک برنز دیگر در رده سنی زیر۲۱ سال شدند تا پرونده نمایندگان کشورمان در این رده سنی با ۱۲ مدال رنگارنگ بسته شود.
در وزن ۶۸- کیلوگرم رده زیر ۲۱ سال شقایق واحدی پس از برتری مقابل نماینده قزاقستان با نتیجه ۵ بر یک و اردن با حساب یک بر صفر، راهی دیدار نهایی شد و در این مرحله هم ۵ بر ۴ ژاپن را شکست داد و طلا گرفت.
 در وزن ۶۸+ کیلوگرم شبنم واحدی در فینال مقابل کاراته کایی از ازبکستان قرار گرفت و با نتیجه یک بر صفر برنده شد و طلا گرفت. وی پس از برتری مقابل نمایندگان هند و ژاپن به فینال راه پیدا کرده بود.
همچنین الیاس محمدزاده در وزن ۷۵- کیلوگرم بعد از صعود به دیدار پایانی که با غلبه بر عراق با نتیجه ۹ بر صفر و قرقیزستان با نتیجه ۵ بر ۳ همراه شده بود، در دیدار نهایی هم  قزاقستان را شکست داد و به نشان طلا دست پیدا کرد.
مهدی قراری زاده در وزن ۸۴- کیلوگرم در فینال ۳ بر۲ به نماینده عربستان باخت و نقره گرفت. قراری زاده پس از دو پیروزی مقابل کاراته کاهای ازبکستان و چین به فینال رسیده بود. صالح اباذری هم دیدار نهایی وزن ۸۴+ کیلوگرم را به کاراته‌کای دیگری از عربستان با نتیجه ۳ بر ۲ واگذار کرد و نقره گرفت. وی با برتری مقابل کاراته کاهایی از قزاقستان و ژاپن به دیدار نهایی راه پیدا کرده بود.
20 مدال طلا، نقره و برنز
در دست نوجوانان و جوانان
در رده نوجوانان و جوانان تیم کشورمان موفق شد  درمجموع دختران و پسران با  کسب ۱۰ مدال طلا، ۴ نقره و ۶ برنز مقتدرانه به مقام قهرمانی دست یابد.
ژاپن با ۶ طلا، ۴ نقره و ۶ برنز در مکان دوم قرار گرفت. قزاقستان با ۶ طلا، ۲ نقره و ۴ برنز سوم شد. اندونزی با یک طلا و یک نقره در مکان چهارم ایستاد. مالزی با ۴ نقره و ۳ برنز، قرقیزستان با ۲ نقره و یک برنز، عربستان با یک نقره و ۵ برنز، ازبکستان با یک نقره، چین و هنگ کنگ با یک نقره و ۲ برنز، تایلند با یک نقره و یک برنز، تاجیکستان با یک نقره، چین، اردن و ویتنام هر کدام با ۳ برنز و امارات با یک برنز به ترتیب در مکانهای پنجم تا هفدهم قرار گرفتند.
برای تیم کشورمان حسین خدری، عرفان داودی،کامران بصیری، کاتای تیمی دختران (ستاره خاکپور، آرزو لونجی و محدثه نائیجی)، کاتای تیمی پسران (مهدی شجاعی، پویا حبیبی و مهدی رضایی)، حدیثه جمال ، محمدرضا مرادی، باربد صداقت، فاطمه سعادتی و سیدعلی کریمی ۱۰ مدال طلا ،  سیدمجید وکیلی،  مجید نیکوهمت، لیلا برجعلی، مینا یوسفی چهار مدال نقره، زینب السادات حسینی،  پوریا اقدسی، امیرحسین بیگدلی، حدیث طالبی، احمدرضا محمودی و  مبینا حیدری هم ۶ مدال برنز برای تیم کشورمان کسب کردند.
کسب 43 مدال در تمام رده های سنی
شانزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا که با حضور ۶۶۰ کاراته کا از ۲۷ کشور پنجشنبه ۲۲ تیرماه به میزبانی قزاقستان در سالن«دولت» شهر آستانه آغاز شده بود، عصر دیروز با قهرمانی مقتدرانه کشورمان به پایان رسید. این دوره از مسابقات در رده های سنی نوجوانان، جوانان، زیر۲۱ سال و بزرگسالان برگزار شد که تیم کشورمان نه تنها در هر رده به صورت جداگانه عنوان قهرمانی را کسب کرد، بلکه در مجموع هر چهار رده و در دو بخش بانوان و آقایان عنوان قهرمانی را نیز کسب کرد.
کاراته کاهای ایران در مجموع موفق به کسب ۲۰ مدال طلا، ۱۲ نقره و ۱۱ برنز شدند و بالاتر از همه کشورها عنوان نخست را به خود اختصاص دادند. ژاپن با ۱۶ طلا، ۸ نقره و ۱۴ برنز نایب قهرمان شد و قزاقستان با ۸ طلا، ۶نقره و ۱۳ برنز عنوان سوم را کسب کرد. عربستان با ۱۷ مدال طلا، نقره و برنز، اندونزی با ۱۲ مدال ، چین تایپه با ۱۰ مدال، چین با ۷ مدال،اردن با ۶ مدال، و ازبکستان با ۶ مدال عناوین چهارم تا دهم را کسب کردند.