kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۹۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

اخبار ورزش جهان


باکایوکو: از پیوستن به چلسی خیلی خوشحالم
خرید جدید باشگاه چلسی، باکایوکو در اولین صحبت‌های خود بعد از پیوستن به این تیم ابراز خوشحالی کرد. چلسی شنبه شب توانست در ادامه فصل نقل‌ و انتقالات، تیمو باکایوکو را از موناکو به خدمت بگیرد. این هافبک جنگنده بعد از حضور در چلسی، گفت‌: خیلی خوشحالم که در حال‌ حاضر در لندن حضور دارم و در تیمی هستم که از کودکی عاشق آن بودم. خیلی دوست داشتم که به چلسی بیایم. خوشبختانه این افتخار نصیبم شد. در چلسی زیر نظر کونته که یک مربی با تجربه و کار بلد است کار خواهم کرد و امیدوارم که بتوانم خیلی بهتر از آن چیزی شوم که بقیه از من دیدند. او در ادامه صحبت‌های خود، گفت‌: برنامه اول من این است که خیلی زود با اعضای باشگاه چلسی دیدار کنم و بتوانم شناخت خوبی از آنها به دست بیاورم. فصل بسیار مهمی را پیش رو داریم و باید بتوانیم در چند جبهه از جمله لیگ قهرمانان اروپا بازی کنیم. با پیوستن باکایوکو به چلسی اکنون جدایی نمانیا ماتیچ، هافبک صربستانی از تیم آبی پوش شهر لندن قطعی به نظر می‌رسد. باشگاه منچستریونایتد به شدت خواهان جذب ماتیچ است و انتظار می‌رود که پیوستن این بازیکن به منچستریونایتد تا هفته‌ آینده نهایی شود.
مورینیو: وقتمان را صرف رونالدو نمی‌کنیم
سرمربی منچستریونایتد درباره جذب کریستیانو رونالدو برای اولین بار به صحبت پرداخت و عنوان کرد او متعلق به مادرید است.
منچستریونایتد بامداد دیروز در اولین بازی پیش فصل خود موفق شد با نتیجه‌ پر گل ۵ بر ۲ لس آنجلس گلکسی را شکست دهد. ژوزه مورینیو بعد از پایان این مسابقه، گفت‌: خوشبختانه توانستیم در یک مسابقه خوب افکار تاکتیکی‌مان را در زمین پیاده کنیم. حضور راشفورد و لوکاکو برای من از اهمیت زیادی برخوردار بود.او درباره حضور کریستیانو رونالدو در منچستریونایتد، گفت‌: ما اصلا به حضور رونالدو در یونایتد فکر نکردیم چون او بازیکن مهمی برای رئال مادرید است و قدرت اقتصادی بالایی هم برای باشگاه دارد. ما دلیلی نمی‌بینیم که رونالدو بخواهد رئال را ترک کند و به همین خاطر وقتمان را صرف این مسائل نمی‌کنیم چون جذب کریستیانو رونالدو ماموریت غیر ممکن است.منچستریونایتد در تلاش است که آلوارو موراتا را از رئال مادرید و نمانیا ماتیچ را از چلسی به خدمت بگیرد.
گوتسه هواداران دورتموند را شاد کرد
بازیکن مصدوم دورتموند که خبرهایی درباره احتمال خداحافظی او از مستطیل سبز به گوش می‌رسید بعد از مدت‌ها به میدان رفت.ماریو گوتسه در تابستان سال قبل بود که بعد از عملکرد ناامید‌کننده‌ای که در بایرن مونیخ داشت تصمیم گرفت بار دیگر پیراهن بوروسیا دورتموند را بر تن کند. این بازیکن با استعداد فوتبال آلمان بازگشت ناامید‌کننده‌ای به دورتموند داشت. نیمکت‌نشینی و آسیب‌دیدگی و البته دور بودن از روزهای اوج باعث شد که او خرید خوبی برای زنبورها نباشد.در نیم فصل دوم بود که خبر بیماری ناشناخته گوتسه هواداران دورتموند را حسابی شوکه کرد و حتی بعضی از سایت‌ها نوشتند که این احتمال زیاد است این بازیکن جوان خداحافظی اجباری از مستطیل سبز داشته باشد. خبر خوب برای هواداران دورتموند این که ماریو گوتسه سرانجام بعد از غیبتی طولانی مدت پا به توپ شد و در یک بازی رسمی برای دورتموند به میدان رفت تا به شایعه خداحافظی زود هنگام خود از فوتبال پایان دهد.گوتسه از فوریه پارسال تا الان در هیچ دیداری برای دورتموند به میدان نرفته بود. او در دیدار دوستانه زردپوشان با تیم اوراوا ردز ژاپن در نیمه دوم به جای نوری شاهین به میدان رفت و عملکرد خوبی هم از خود نشان داد. دورتموند توانست در این دیدار با نتیجه‌ ۳ بر ۲ به پیروزی برسد.
فیفا مطرح شدن درخواست
لغو میزبانی قطر را تکذیب کرد
پس از انتشار اخباری درباره درخواست برخی کشورهای عربی مبنی بر لغو میزبانی قطر برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، سخنگوی فیفا اعلام کرد که فدراسیون چنین درخواستی را دریافت نکرده است‌. روز شنبه برخی رسانه‌ها از جمله یک رسانه سوئیسی اعلام کردند که عربستان، یمن، موریتانی، امارات، بحرین و مصر از فیفا خواسته‌اند میزبانی قطر برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ را به موجب ماده ۸۵ اساسنامه فیفا که اجازه لغو چنین پرونده‌هایی را در صورت وجود شرایط فوق‌العاده می‌دهد، لغو کند. اما رویترز به چنین درخواستی دست نیافته و فیفا اعلام کرده که جیانی اینفانتینو، رئیس‌فدراسیون جهانی فوتبال هیچ‌گونه سندی در این باره دریافت نکرده است.سخنگوی فیفا گفت: رئیس‌فیفا چنین درخواستی را دریافت نکرده و هیچ‌گونه اظهاراتی نیز در این باره نداشته است. همانطور که گفتیم فیفا به صورت منظم با کمیته محلی این سازمان برای جام جهانی ۲۰۲۲ و کمیته عالی پروژه‌ها و مسائل مربوط به جام جهانی در ارتباط است. یک منبع آگاه از فعالیت‌های دولت قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ نیز اعلام کرد که قطر می‌داند عربستان و کشورهای دیگر در این موضوع دست دارند اما قطر تاکنون چنین درخواستی را دریافت نکرده است.
۹ کشته در فینال جام حذفی سنگال
در فینال جام حذفی سنگال ۹ نفر به علت ازدحام جمعیت جان خود را از دست دادند. دوباره جهان فوتبال با حادثه تلخی روبرو شد. ازدحام جمعیت در ورزشگاه دمبا دیوپ داکار باعث شد ۹ نفر جان خود را از دست بدهند و افراد زیادی مجروح شوند. درگیری میان هواداران دو تیم استادو امبور و اونیون اسپورتیو اواکام در فینال جام حذفی موجب شد دیوار ورزشگاه بریزد و ازدحام به وجود آورد. بر اساس اعلام رادیو RFM این اتفاق مرگ ۹ نفر را به همراه آورد و ده‌ها نفر آسیب دیدند. حال برخی از آنها که به بیمارستان انتقال داده شدند، وخیم است.با این حال خبرگزاری رسمی سنگال تعداد کشته‌ها را هشت نفر و مجروحان را ۴۹ نفر اعلام کرد.ازدحام جمعیت در وقت‌های اضافه رخ داد که به نفع استادو امبور شد و این تیم توانست ۲ بر یک پیروز شود.
دربی ایتالیا برای ربودن هافبک آلمانی رئال مادرید
دو باشگاه اینتر و یوونتوس با رئال مادرید برای خرید تونی کروس وارد مذاکره شده‌اند.گروهی از رسانه‌های ایتالیایی مدعی شده‌اند که دو باشگاه اینتر و یوونتوس به جذب تونی کروس تمایل دارند و به همین منظور با باشگاه رئال مادرید وارد مذاکره شده‌اند.به گزارش شبکه مدیاست پرمیوم و روزنامه کوریره دلاسرا، احتمال اینکه هافبک آلمانی رئال مادرید تابستان سال جاری راهی ایتالیا شود وجود دارد و او دیگر جزو بازیکنانی نیست که رئال مادرید آنها را از زمره مهره‌های فروشی‌اش خارج کرده است. کروس 27 ساله تا ماه ژوئن با رئال مادرید قراردادی دارد که به موجب آن سالانه 8 میلیون یورو از کهکشانی‌ها حقوق می‌گیرد. با این وجود اینتر امیدوار است که بتواند رقمی بالا برای خرید هافبک ملی‌پوش سابق بایرن مونیخ بپردازد به خصوص که لوچانو اسپالتی، سرمربی نراتزوری اخیراً مقابل رسانه‌ها از خلف وعده مسئولان باشگاه برای خرید بازیکنان مورد نظرش گلایه کرد.از قرار معلوم گروه سرمایه‌گذاری سونینگ، مالک چینی باشگاه اینتر قصد دارد با ارائه پیشنهادی 70 میلیون یورویی، رئال مادرید را برای فروش کروس وسوسه کند که احتمال رخ دادن این اتفاق با توجه به افزایش ترافیک خط میانی رئال بعد از اضافه شدن دنی سبایوس وجود دارد.