kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۹۳۹
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶

پایان ریاست 3 چهره شناخته شده ورزشی نزدیک است؟!

طبق آئین نامه جدیدِ شرایط احراز داوطلبین ریاست فدراسیون‌های ورزشی، حداکثر سن ۷۰ سال عنوان شده که در بین رؤسا هستند کسانی که دیگر نمی‌توانند از این پس کاندیدای ریاست شوند.


وزارت ورزش و جوانان، آئین‌نامه شرایط احراز داوطلبین ریاست فدراسیون‌های ورزشی را مصوب و حداکثر سن را ۷۰ سال عنوان کرده است. در حال حاضر در سه فدراسیون بسکتبال، نجات غریق و غواصی و بوکس سه تن از افرادی که سکان هدایت را در دست دارند بالای ۷۰ سال سن دارند و از این پس نمی‌توانند در انتخابات ریاست فدراسیون‌ها شرکت کنند. سیدمصطفی میرسلیم (متولد 19 خرداد 1326) ماه گذشته از سن 70 سالگی عبور کرد. او سال ۱۳۹۲ برای سومین بار به عنوان رئیس‌فدراسیون نجات غریق انتخاب شد و هدایت این فدراسیون را در حالی بر عهده دارد که طبق آئین نامه جدید از اواخر خرداد ماه نمی‌تواند در سمت رئیس‌فدراسیون باشد. انتخابات این فدراسیون طبق روال باید امسال برگزار شود.
محمود مشحون دیگر رئیسی است که با ۷۶ سال سن، سکان دار فدراسیون بسکتبال است. مشحون 2 خرداد 1394 رئیس‌فدراسیون شد و دو سال دیگر دوران ریاستش به پایان می‌رسد. احمد ناطق‌نوری با ۸۰ سال سن یکی دیگر از روسا است که در یک دهه گذشته باید به کار خود در ریاست فدراسیون پایان می‌داد. ناطق نوری 31 اردیبهشت 1393 رئیس ‌فدراسیون شد و سال دیگر دوره چهار ساله‌اش به اتمام می‌رسد.
سؤال این است که آیا وزارت ورزش بر طبق آئین‌نامه مصوب خود عمل خواهد کرد یا بند و تبصره جدید صادر می‌شود.