kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۹۲۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
نامه 5 روان‌شناس برجسته آمریکایی به کنگره

ترامپ یک بیمار روانی است ، برای نجات کشور هم که شده، استیضاحش کنید

پنج روان‌شناس برجسته آمریکایی طی نامه‌ای به کنگره این کشور خواستار نجات کشور از دست یک بیمار روانی به نام «ترامپ» شده‌اند.

سرویس خارجی-

مدتی است که مسئله «استیضاح ترامپ» در سطح سیاسی و رسانه‌ای آمریکا به طور جدی مطرح شده است. روند استیضاح رئیس‌جمهور در آمریکا بسیار فرایند سختی دارد اما برای آغاز تشریفات لازم باید اتهامات وارده به وی در مورد «ارتباط با روسیه»، «افشای اطلاعات محرمانه» یا «مشکل روانی» ثابت شود.
تازه‌ترین درخواست برای استیضاح از سوی قانونگذاران آمریکایی و هفته گذشته مطرح شد، زمانی که «برد شرمن» یکی از نمایندگان دموکرات «ایالت کالیفرنیا»، طرح استیضاح ترامپ را ارائه و وی را متهم کرد که «مانع از انجام تحقیقات در مورد نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا» شده است. این نماینده در حالی استیضاح ترامپ را مطرح کرده که چندی پیش 25 نماینده دموکرات آمریکا از طرحی حمایت کردند که راه را برای استیضاح و برکناری رئیس‌جمهوری این کشور هموار می‌کند. طرح استیضاح ترامپ از حمایت دموکرات‌های برجسته مجلس نمایندگان آمریکا همچون «نانسی پلوسی» برخوردار است. چنانچه رئیس‌جمهوری آمریکا این طرح را وتو کند (که به احتمال زیاد این کار را می‌کند) کنگره به اکثریت دو سوم رای نمایندگان برای لغو وتوی وی نیاز دارد.
اما تلاش‌های دیگری نیز در سطح جامعه آمریکا برای استیضاح ترامپ در جریان است. دیروز «اسپوتنیک» گزارش داد چند تن از روان‌شناسان برتر دانشگاه‌های مهم آمریکا در نامه‌ای سرگشاده‌ به کنگره خواستار عزل «قانونی» رئیس‌جمهوری آمریکا شده‌اند. بر اساس این گزارش پنج پروفسور سرشناس آمریکایی در نامه‌ای به کنگره تاکید کرده‌اند براساس آنچه آنها «انزوای ذهنی» ترامپ می‌دانند، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا برای حکومتداری «مناسب» نیست. نامه آنها که به شدت بی‌پرده است، در روزنامه هافینگتون پست به چاپ رسیده است. در این نامه آمده: «قدرت ریاست جمهوری ناکامی‌های آقای ترامپ را با اثرات مخربی برجسته می‌کند. انزوای روان‌شناختی رئیس‌جمهوری آمریکا از جمله درک بسیار ضعیف وی با واقعیت، منجر به انزوای خطرناک ایالات متحده آمریکا از مابقی جهان شده است. قانون اساسی ما بندهایی درباره عزل هر رئیس‌جمهوری که قادر نیست وظایفش را در این سمت انجام دهد،‌ دارد.»
این روان‌شناسان تاکید کردند: «به خاطر کشورمان و جهان به نمایندگان منتخبمان تاکید می‌کنیم تا شجاعت به خرج دهند و گام‌های قانونی که می‌شود برای پایان ریاست جمهوری ترامپ انجام داد، بردارند.»