kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۹۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵

آمریکا با غائله داعش، جان 330 هزار غیرنظامی را در سوریه گرفته است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، شمار جان‌باختگان شش سال جنگ داخلی در این کشور را بیش از 330 هزار نفر اعلام کرد. این جنگ را آمریکا در سال 2011 راه انداخت.


به گزارش روزنامه «القدس العربی»، دیده‌بان حقوق بشر سوریه دیروز اعلام کرد، بیش از 330 هزار نفر در جنگ داخلی سوریه جان خود را از دست داده‌اند.
بر اساس این گزارش، حدود 100 هزار تن از کشته‌شدگان این جنگ که همچنان ادامه دارد، مربوط به غیرنظامیان است. در سال 2011 آمریکا به همراه متحدان منطقه‌ای‌اش، صدها تکفیری را به داخل خاک سوریه هدایت کرد و این جنگ را راه انداخت. دیده‌بان حقوق بشر سوریه خرداد سال گذشته، شمار قربانیان جنگ در این کشور را 282 هزار و 283 نفر اعلام کرده بود. غیرنظامیان سوریه به طور مرتب قربانی حملات جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضد داعش هم می‌شوند. در حال حاضر اهالی شهر رقه به طور مرتب هدف این حملات قرار می‌گیرند.
وحشت داعش در دیرالزور
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، سرکرده‌های گروه تروریستی «داعش» که به خاطر شکست بزرگ خود در موصل عراق و دیگر مناطق این کشور و سوریه، به شدت دستپاچه و نگران شده‌اند، هم‌اکنون خود را برای نبردهای مرگ و زندگی در استان «دیرالزور» و شهر «رقه» سوریه آماده می‌کنند.
خبرگزاری فوق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «سوریا الیوم» گزارش داد، عناصر داعش در استان دیرالزور مردم را مجبور کرده‌اند مقابل منازل و مغازه‌های خود خاکریزهایی به ارتفاع دو متر ایجاد کنند.
در شهر رقه نیز داعش همین تاکتیک را به‌کار گرفته است و به نظر می‌رسد قصد دارد برای مقابله با نیروهای دولتی و یا شبه نظامیان کرد(نیروهای دموکراتیک سوریه)، از سپر انسانی استفاده کند.شهر نفت‌خیز دیرالزور از سال 2014 تاکنون در محاصره گروه تروریستی داعش قرار دارد و کمک‌رسانی به ساکنان این شهر فقط از طریق پرتاب محموله‌ها توسط هواپیماهای باری صورت می‌گیرد.
طی روزهای اخیر ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حد فاصل میان جنوب شرقی شهر حلب تا جنوب غربی شهر «رقه» که مساحتی معادل 1500 کیلومترمربع می‌شود، را آزاد کرده‌اند.