kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۹۲۴
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
در ایام جشن ملی

897 خودرو در آتش خشم مردم فرانسه سوخت

پس از پایان جشن‌های روز ملی فرانسه مقامات رسمی این کشور اعلام کردند صدها خود رو در پاریس و شهرهای مختلف این کشور به آتش کشیده شد و صدها نفر هم دستگیر شده‌اند.


شهرهای مختلف فرانسه همه ساله در روزهای به خصوصی مثل آغاز سال نو یا جشن‌های روز ملی در 13 و 14 ژوئیه شاهد ناآرامی‌های گسترده‌ای است. برخی کارشناسان معتقدند این روزها زمانی را برای بروز اعتراضات فرو خفته بخش فراموش شده جامعه فرانسه و شهروندان درجه دوی این کشور فراهم می‌کند. امسال نیز روزهای 13 و 14 ژوئیه (پنج‌شنبه و جمعه گذشته) فرانسه شاهد ناآرامی‌های گسترده‌ای به مناسبت روز ملی این کشور بود.
نکته عجیب این اعتراضات که چند سالی است اتفاق می‌افتد عدم پوشش کامل رسانه‌ای این تحولات است. امسال نیز در جشن‌های روز ملی فرانسه به گفته وزیر کشور فرانسه 897 خودرو، به آتش کشیده شد، اما مثل سال گذشته تصاویر این آشوب‌ها به درستی منتشر نشد.
ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشته «ژرار کولومب» وزیر کشور فرانسه می‌گوید: «در اعتراض‌های یاد شده 368 تن بازداشت شدند؛ این در حالی است که سال گذشته در اعتراض‌های این روز 855 خودرو به آتش کشیده شد و 577 تن دستگیر شدند.»
بر اساس این گزارش، یک افسر پلیس ویژه فرانسه هم در این درگیری‌ها مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.رسانه‌های فرانسه در روزهای اخیر اعلام کردند که حضور دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا که به دعوت همتای فرانسوی خود به پاریس سفر و در جشن‌های روز ملی این کشور شرکت کرده بود، با اعتراض‌های مردمی همراه شده بود.