kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۹۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

کوتاه اقتصادی


* عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابراتی پیام نور، دکتر حسابی، خاورشهر از تاریخ 26 تیرماه آغاز می‌شود. به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، با اجرای عملیات مذکور ارتباط تلفنی مشترکین در مرکز مخابرات پیام نور با پیش شماره‌های 4440 الی 4449، 4460 الی 4462، 4489، 4604، 4427، 4429 در محدوده خیابان‌های مخبری، نیایش، شاهین شمالی، ستاری و در مرکز مخابرات دکتر حسابی (مارلیک) با پیش شماره‌های 6510 الی 6512، 6514 الی 6517، 6519، 6559، 3961 در محدوده این مرکز به مدت 72 ساعت و در مرکز مخابرات خاورشهر از ساعت 2 بامداد به مدت 4 ساعت با اختلال همراه است.
* تعداد حساب‌های افتتاح شده از سوی بانک سینا در بانک‌های معتبر بین‌المللی به 13 مورد رسید. به گزارش روابط عمومی بانک سینا، این بانک در جهت روان‌سازی و ارتقاء توان رقابت‌پذیری در عرصه داخلی و خارجی و به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌المللی، در 13 بانک فعال در سراسر دنیا، اقدام به افتتاح حساب کرده است که از آن جمله می‌توان به بانک‌هایی از کشورهای سوئیس، ایتالیا، اتریش،  روسیه و اسپانیا اشاره کرد. همچنین بانک سینا به منظور ایجاد زمینه‌های دسترسی هموطنان به خدمات بانکی بین‌المللی و انجام نقل و انتقالات ارزی، در حال حاضر با 25 بانک معتبر دنیا از کشورهای روسیه، آلمان، فرانسه و چین، روابط کارگزاری بانکی برقرار نموده است.
* تا یک هفته آینده 800 روستا به جمع روستاهای بهره‌مند از نعمت آب شرب پایدار خواهند پیوست. به گزارش تسنیم، از ابتدای سال 95 تا پایان خرداد 96  تعداد قریب به 3 هزار و 400 روستا با جمعیت بیش از 2 میلیون نفر، تحت پوشش پروژه‌های مجتمع‌های آبرسانی روستایی و تأسیسات تک روستایی قرار گرفته‌اند. با این کار، تعداد کل مشترکین آب بخش روستایی کشور به حدود 5/5 میلیون فقره و حداکثر ظرفیت منابع آبی این بخش به حدود 2/5 میلیارد مترمکعب در سال رسید و موجب رسیدن ضریب بهره‌مندی جمعیت روستایی تحت پوشش تاسیسات آب به 81 درصد شد. از تعداد حدودی 3 هزار و 400 روستایی که از ابتدای سال 95 تا پایان خرداد 96 آبرسانی شده‌اند، آبرسانی به 500 روستا در بهار 96 تکمیل شد و کار آبرسانی به 800 روستای دیگر ادامه یافت. این 800 روستا در حال حاضر آخرین اقدامات برای اتصال به تأسیسات ایجاد شده به صورت مجتمع‌های آب روستایی را پشت سر می‌گذارند و تا یک هفته آینده به جمع روستاهای بهره‌مند از نعمت آب شرب پایدار خواهند پیوست. با تکمیل تأسیسات آبرسانی به این 800 روستا، تأمین تانکری آب برای ساکنان آن متوقف می‌شود.
* مدیرعامل بورس کالا گفت: امسال با پیوند ابزارهای بورسی به املاک، سرمایه‌های خرد را به سمت بازار مسکن هدایت و به خروج مسکن از رکود کمک می‌کنیم. حامد سلطانی‌نژاد اظهار داشت: امسال با پیوند ابزارهای بورسی به املاک، سرمایه‌های خرد را به سمت بازار مسکن هدایت و به خروج مسکن از رکود کمک می‌کنیم. وی افزود: ابزارهای مالی بورس در بورس کالای ایران می‌تواند سرمایه‌های ما را در بخش مسکن به سرمایه‌های مولد تبدیل شود و از راکد بودن سرمایه‌ها در بخش مسکن جلوگیری می‌شود.  این روش کمک می‌کند که مسکن از رکود خارج شود، چون این ابزار‌ها می‌تواند کمک کند که هر کسی با هر مقدار پولی که دارد در متراژ معینی در مسکن سرمایه‌گذاری کند و در واقع سرمایه‌ها به سمت مسکن حرکت می‌کند و حتی سرمایه‌های خرد هم می‌تواند به کمک بخش مسکن بیاید. مدیر عامل بورس کالا گفت: با اتحادیه مشاورین املاک و مجموعه سرمایه‌گذاری مسکن مذاکراتی داشتیم تا ابزارهای بورسی را با مسکن پیونده داده و بدین ترتیب فردی که در کشور به دنبال پوشش ریسک افزایش قیمت مسکن است یا به دنبال تهیه مسکن بلندمدت برای فرزندش است غیر از ساز و کارهای موجودی که در بازار مسکن ما وجود دارد می‌تواند از ابزارهای بورسی هم بهره‌مند شود. وی افزود: فروش‌های سلف، فروش‌هایی هستند که در قالب اوراق صورت می‌گیرد و هر کسی که اوراق را به تعداد مشخصی در سررسید داشته باشد می‌تواند متراژ معینی از یک ملک را تحویل بگیرد.