kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲

حوادث کوتاه از کشور


    
    116 بسته تریاک در شکم قاچاقچی
زنجان- ایرنا: فرمانده انتظامی زنجان گفت: 116 بسته موادمخدر از نوع تریاک پس از عمل جراحی از شکم یک فرد قاچاقچی خارج شد.
سرهنگ مختار شیرمحمدی افزود: این قاچاقچی 40 ساله به علت احساس ناراحتی در شکم به ناچار به بیمارستان ولیعصر(عج) شهر زنجان مراجعه کرد که با توجه به مشکوک بودن ماجرا، موضوع به پلیس گزارش و مأموران جهت  بررسی به محل اعزام شدند.
وی اظهار کرد: پس از جراحی شکم این فرد، مقدار یک کیلو و 100 گرم تریاک که به شکل تخم‌مرغ بسته‌بندی و بلعیده شده بود به دست آمد.
کشف لوازم آرایشی قاچاق
زاهدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان از کشف محموله یک میلیارد و 700 میلیون ریالی لوازم آرایشی قاچاق در «زاهدان» خبر داد.
سرهنگ «ابراهیم ملاشاهی» تصریح کرد: مأموران پس از شناسایی محل دپوی کالای قاچاق در بازرسی از این مکان یک دستگاه کامیون حامل بار قاچاق را که قصد خروج از استان را داشت توقیف کردند.
* وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقادیر قابل توجهی لوازم آرایشی به ارزش یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال کشف شد.
هلاکت یک سوداگر مرگ
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر، از درگیری مأموران با قاچاقچیان مسلح، هلاکت یک سوداگر مرگ و کشف 224 کیلو و 400 گرم موادمخدر از نوع تریاک خبر داد.
سرهنگ «دوستعلی جلیلیان» تصریح کرد: پس از حضور مأموران در منطقه مورد نظر، قاچاقچیان با مشاهده پلیس اقدام به تیراندازی کردند که پس از نیم ساعت درگیری و با توجه به آتش شدید پلیس و هلاکت یکی از قاچاقچیان، سوداگران مرگ خودروهای حامل مواد مخدر را رها کرده و با استفاده از چند دستگاه موتورسیکلت از صحنه درگیری متواری شدند.
وی اظهار داشت: مأموران پس از پاکسازی منطقه در بازرسی از خودروهای قاچاقچیان، 224 کیلو و 400 گرم موادمخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در کف یکی از خودروها جاساز شده بود به همراه دو قبضه سلاح غیرمجاز، 10 تیغه خشاب و یک عدد سینه خشاب و 220 عدد تیر جنگی کشف کردند.
کشف سوخت قاچاق
کرج- مهر: فرمانده انتظامی استان البرز از کشف بیش از 30 هزار لیتر سوخت قاچاق خبر داد.
سرتیپ بخشعلی کامرانی صالح ارزش فرآورده‌های نفتی قاچاق مکشوفه که از نوع گازوئیل است را به ارزش 250 میلیون ریال اعلام کرد.
وی همچنین از کشف مقادیر زیادی انواع کالای قاچاق، شامل مواد غذایی، انواع پوشاک خارجی، سیگار، گوشی تلفن همراه و غیره به ارزش تقریبی 11 میلیارد و 123 میلیون ریال خبر داد.
کامرانی صالح با اشاره به اینکه تعداد هشت متهم دستگیر و هفت دستگاه خودرو توقیف شد، گفت: در این رابطه تعداد دو فقره پرونده بالای 100 میلیون ریال و دو فقره پرونده بالای یک میلیون ریال و پنج میلیارد ریال تشکیل شد.
کرمان لرزید
تهران- ایرنا: زمین‌ لرزه‌ای به بزرگی 4/4 ریشتر حوالی استان کرمان را لرزاند.
این زمین‌لرزه به بزرگی 4/4 ریشتر شنبه، 24 تیر ماه ساعت 15 و 48 دقیقه و 22 ثانیه در عمق 8 کیلومتری زمین رخ داد.
همچنین فاصله این زمین‌لرزه، 5 کیلومتری جبالبارز، 32 کیلومتری جیرفت، 50 کیلومتری بم، کرمان گزارش شده است.
دستگیری کلاهبردار
زاهدان- مهر فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از دستگیری کلاهبردار 40 میلیارد ریالی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ علی عارف‌نژاد اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی که ساکن تهران بوده با ورود به شهر زاهدان با استفاده از یک برگ چک جعلی قصد کلاهبرداری میلیاردی را دارد شخص موردنظر توسط مأموران شناسایی و جلوی یکی از بانک‌های سطح شهر قبل از ورود به بانک دستگیر و پس از بررسی مدارک هویتی وی مشخص شد متهم جهت اجرای نقشه خود اقدام به تغییر چهره خود کرده است.
وی ادامه داد: پس از بازرسی بدنی از متهم یک برگ چک به مبلغ 40 میلیارد ریال کشف و با بررسی‌های تخصصی صورت گرفته مشخص شد چک موردنظر در یکی از شعبه‌های بانکی شهرستان شوشتر به صورت جعلی صادر و متهم برای کلاهبرداری و وصول چک به شهرستان زاهدان عزیمت کرده است.
دستگیری رمال
اصفهان- مهر: معاون اجتماعی فرمانده انتظامی اصفهان گفت: به دنبال شکایات تعدادی از شهروندان، رمالی با 185 میلیون تومان کلاهبرداری توسط کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شد.
سرهنگ جهانگیر کریمی اظهار داشت: این فرد مدعی درمان بیماران و گشایش بخت جوانان بوده است و در هر بار ویزیت این افراد مبالغ زیادی از آنها دریافت می‌کرد.
وی افزود: رمالی و فالگیری جرم بوده و از این رو این فرد مجرم شناخته می‌شود.
2 کشته در سقوط لودر
بندرعباس- ایرنا: بخشدار بخش گوهران شهرستان بشاگرد گفت: یک دستگاه لودر در مسیر روستای شهورخ این شهرستان به دره سقوط کرد که در این حادثه 2 نفر جان خود را از دست دادند.
یوسف حسینی افزود: این لودر متعلق به بخش خصوصی بود که برای بازگشایی مسیر برق‌رسانی و حفر چاله‌های تیرهای برق روستای شهورخ مشغول به کار بود که به علت کوهستانی بودن منطقه، نامناسب بودن مسیر و تسلط نداشتن راننده به دره سقوط کرد.
وی بیان داشت: در این حادثه پیمانکار و راننده لودر به نام‌های اسماعیل قربانی و اسماعیل فضل‌آبادی جان باختند.
حادثه رانندگی 3 قربانی گرفت
سنندج- ایرنا: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کامیاران گفت: برخورد 2 دستگاه پژو 405 و پارس در جاده کامیاران- سنندج به مرگ سه تن و زخمی شدن یک تن منجر شد.
کیوان فرهمندی افزود: با توجه به اینکه براثر این حادثه سه نفر در دم جان باختند پس از انجام اقدامات لازم توسط اورژانس 115 به بیمارستان سینای کامیاران منتقل شدند.
مرگ در استخر کشاورزی
قم- مهر: معاون مرکز فوریت‌های پزشکی قم گفت: 2 کودک هفت و 11 ساله افغانی براثر غرق شدن در یکی از استخرهای باغ کشاورزی بخش کهک قم جان باختند.
مهدی فراهانی اضافه کرد: پرسنل تلاش زیادی برای احیای آنها انجام دادند که بی‌نتیجه ماند.
واژگونی خودرو 3 کشته داشت
اهواز- ایرنا: رئیس پلیس راه خوزستان گفت: واژگونی یک دستگاه پژو پارس در آزادراه خلیج فارس خوزستان و برخورد یک دستگاه پراید با 2 عابر پیاده در همان نقطه سه کشته برجای گذاشت.
سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار کرد: این حادثه در کیلومتر 40 آزادراه خلیج فارس (اهواز- بندر امام) به وقوع پیوست و یک دستگاه پژو پارس براثر خواب‌آلودگی و خستگی راننده واژگون شد و راننده آن جان باخت.
وی افزود: بلافاصله زن و شوهری در خودروی دیگری برای کمک‌رسانی به راننده پژو پارس در مسیر توقف و پیاده شده که در همان لحظه پس از عبور از عرض جاده، به خاطر توجه نکردن به جلوی راننده پراید با آنها برخورد کرده و هر 2 نفر در دم جان باختند.