kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۹۰۹
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اعلام کرد

اجرای بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه گرامیداشت هفته عفاف و حجاب در محلات

همزمان با هفته عفاف و حجاب بیش از۴۰۰ عنوان برنامه در قالب همایش، نمایشگاه مد و پوشش اسلامی– ایرانی، اردوهای زیارتی وگردشگری و برنامه‌های فرهنگی در محلات پایتخت برگزار شد.


به گزارش مهر، الهه عطائی، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به این که ۲۱ تیر روز ملی عفاف و حجاب به عنوان نماد فرهنگ اسلامی است، اظهار داشت: این روز از سویی یادآور واقعه بسیار دردناک به شهادت رسیدن جمع کثیری از مومنین در مسجد گوهرشاد مشهد است و از سوی دیگر یادآور غرورآفرینی جمع کثیری از مومنین است که از جانشان در راستای اعتقادات خود گذشته و در مقابل ستمگری رژیم شاهنشاهی پهلوی ایستاده‌اند.
وی ادامه داد: ضرورت دارد همه ساله با انجام فعالیت‌های فرهنگی در این روز حوادث تاریخی و ارزش‌های فرهنگی عفاف و حجاب که نماد فرهنگی ملت ما به شمار می‌رود را ارج نهیم.
عطائی افزود: اداره کل امور بانوان همزمان با این ایام بیش از ۴۰۰ برنامه را متناسب با عناوین این هفته و بهره گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود پیش‌بینی و با همکاری مناطق وسازمان‌ها اجرا کرد.
وی با اشاره به این که ویژه برنامه‌های هفته عفاف وحجاب متناسب با سنین مختلف نوجوانان، جوانان و بزرگسالان پیش‌بینی شده بود، افزود: برخی برنامه‌ها به صورت مسابقات مختلف ورزشی، فرهنگی، کتابخوانی برای نوجوانان پیش‌بینی شده و برای جوانان و بزرگسالان نیز ضمن برگزاری برنامه‌های متنوع و جذاب، نشست‌های تخصصی نیز پیش‌بینی شده تا با مبانی عفاف و حجاب و جنگ نرم دشمن در این حوزه بیشتر آشنا شوند..
برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه عفاف و حجاب
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی در حوزه عفاف و حجاب با حضور اندیشمندان برگزار می‌شود تا بانوان به نقش عفاف وحجاب در سلامت جامعه و تحکیم بنیان خانواده براساس آموزه‌های دینی آشنا شوند.
به گفته عطائی، همزمان با هفته عفاف و حجاب ضمن برپایی نمایشگاه‌های پروانگی وکتاب، با همکاری مناطق ۲۲گانه نمایشگاه مد وپوشش اسلامی در مجموعه‌های شهربانو برپا و محصولات حجاب و عفاف و دستاوردهای بانوان ارائه شد و در طول این هفته همچنین مسابقات فرهنگی، کتابخوانی، نقاشی، مقاله نویسی با محوریت عفاف وحجاب، گالری هنر وگالری عکس حجاب برتر در بوستان‌های بانوان برپا شد.
وی همچنین از ارائه مشاوره‌های فردی درباره عفاف و حجاب در مجموعه‌های شهربانو و بوستان‎های بانوان خبرداد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تلاش شد از تمامی ظرفیت‎های تبلیغاتی و اطلاع رسانی محیطی استفاده شود، در همین راستا با هماهنگی شرکت اتوبوسرانی پوسترهای عفاف وحجاب با الهام از آموزه‎های دینی تهیه و در سامانه‎های خطوط اتوبوسرانی نصب شده است.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اجرای برنامه‎های فرهنگی در قالب اکران فیلم، تکریم وتجلیل از بانوان محجبه و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی و اردوهای زیارتی و تفریحی را بخشی دیگر از برنامه‎های هفته عفاف و حجاب برشمرد.