kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۸۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸

دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شد

هیئت امنای دانشگاه آزاد، فرهاد رهبر را به عنوان رئیس‌ دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد.


جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد پیش از ظهر دیروز (یکشنبه) با حضور اکثریت اعضا برگزار شد و اعضای هیئت امنا در این جلسه به اتفاق آرا تصویب کردند که فرهاد رهبر به عنوان رئیس ‌دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود. بر این اساس، موضوع ریاست او بر دانشگاه آزاد در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح خواهد شد و پس از تصویب در این شورا، رسماً به عنوان رئیس ‌دانشگاه آزاد منصوب می‌شود.
اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد در این جلسه تصویب کردند که فرهاد رهبر از امروز به عنوان سرپرست فعالیت خود را در دانشگاه آزاد آغاز کند. همچنین در این جلسه از زحمات علی‌ محمد نوریان در طول دوران سرپرستی‌ در دانشگاه آزاد قدردانی شد. با توجه به برکناری حمید میرزاده رئیس‌ پیشین دانشگاه آزاد توسط هیئت امنای این دانشگاه در تاریخ 3 اردیبهشت 96، هیئت‌امنا تا سوم مرداد امسال فرصت داشت تا گزینه خود برای تصدی ریاست‌ دانشگاه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند. در طی این بازه‌ زمانی نزدیک به سه ماهه، علی‌ محمد نوریان به عنوان سرپرست موقت، وظیفه‌ تمشیت امور دانشگاه را برعهده داشت.بر این اساس، علی‌اکبر ولایتی تا زمان تصویب حکم ریاست توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرهاد رهبر را به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد منصوب کرد.
گفتنی است فرهاد رهبر دارای مدرک دکتری اقتصاد نظری بوده و پیش‌تر به مدت 6 سال در جایگاه ریاست دانشگاه تهران مشغول به فعالیت بوده است.
همچنین طی حکمی از سوی رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، حامد جغتایی به سمت مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحدعلوم‌پزشکی‌تهران منصوب شد.