kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۸۸۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸

برپایی طرح «نشاط معنوی» در ۱۵۱۱ بقعه متبرکه

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه اجرای طرح «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن است، گفت: امسال طرح «نشاط معنوی» در یک هزار و ۵۱۱ بقعه و امامزاده در سراسر کشور آغاز شده و در حال برگزاری است.



حجت‌الاسلام احمد شرفخانی درباره برگزاری طرح «نشاط معنوی» در تابستان 96 اظهار کرد: امسال طرح نشاط معنوی در یک هزار و 511 بقعه و امامزاده با حضور مربیان اعزامی از حوزه‌‌های علمیه با سر فصل‌های آموزشی و کارگاهی در سراسر کشور آغاز و در حال برگزاری است.
وی خاطرنشان کرد: طرح نشاط معنوی از چهار سال قبل جهت ارتقای معارف معرفتی دانش‌‌آموزان، پُر کردن اوقات فراغت آنها و ایجاد فضای معنوی و آموزشی در جوار آستان مقدس امام زادگان اجرا شده است تا بتوانیم به آن چشم ‌اندازی که برای قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه طراحی کردیم، دست یابیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: یک روش کارگاهی همراه با شور و نشاط و تفریح و ایجاد خلاقیت، مربیان متخصص با برنامه‌های جدید و کاربردی و مهم‌تر از همه تدوین کتاب از ویژگی‌های این طرح است که به یاری خدا همه ما بتوانیم نسبت به نیاز جامعه در سال‌های آینده فعالیت‌های مؤثر و گسترده‌‌تری در این زمینه داشته باشیم.
حجت‌الاسلام شرفخانی با اشاره به بکارگیری ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه علوم و معارف قرآن در اجرای این طرح ملی یادآور شد: بیش از یک هزار و 500 روحانی بومی، غیر بومی و اعزامی از حوزه علمیه، بیش از 150 مربی برادر و خواهر از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و حدود یک هزار و 500 مربی در سایر رشته‌ها در اجرای این طرح فرهنگی با سازمان اوقاف همکاری دارند.