kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۸۷۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
وزیر کشور:

لرستان از استان‌های موفق در کاهش نرخ بیکاری است

وزیر کشور گفت: آمارهای اعلام شده بهاره در خصوص کاهش نرخ بیکاری در کشور نشان می‌دهد که استان لرستان از استان‌های موفق در کاهش نرخ بیکاری بوده است.

 خرم‌آباد - خبرنگار کیهان:

عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران خرم‌آباد اظهار کرد: آخرین آمارهای مربوط به اشتغال‌، نشان می‌دهد که در این استان تلاش ویژه‌ای برای کاهش بیکاری صورت گرفته است.
به گفته وی در سال 96 باید بتوان روند سرمایه‌گذاری در استان لرستان چه بصورت سرمایه‌گذاری‌های داخلی و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی را مورد توجه قرار داد تا بتوان در رونق تولید و اشتغال در استان گام موثری برداشت.وزیرکشور در سفر به خرم‌آباد فاز یک گلخانه هیدروپونیک (شیوه کشت بدون خاک) مجتمع کشت و صنعت لرستان را به بهره‌برداری رساند.
گلخانه 40 هکتاری  مجتمع کشت و صنعت لرستان با سرمایه‌گذاری یک شرکت هلندی صورت می‌گیرد که فاز اول آن در 10 هکتار به کشت محصولاتی از جمله گوجه‌فرنگی و گل‌های زینتی اختصاص دارد.
یکی از ویژگی‌های این گلخانه ورود آب‌های اضافی به چرخه مصرف و به حداقل رساندن هدررفت آب است که عملیات اجرایی آن مطابق با استانداردهای کشور هلند و نوین‌ترین فناوری‌ها انجام شده است.
وزیر کشور در سفر به لرستان از برخی طرح‌های عمرانی بازدید و در جلسه شورای اداری شرکت کرد.وی وضعیت لرستان را برای توسعه بسیار بالا برشمرد و گفت: ظرفیت‌های خوبی در لرستان داریم و آنچه می‌تواند این ظرفیت‌ها را فعال کند مدیریت درست است.
رحمانی فضلی افزود: باید فرهنگ کار، تلاش و صرفه‌جویی را در کشور نهادینه کنیم و از ورود کالاهای خارجی به کشور جلوگیری به عمل آوریم.
وزیر کشور گفت: برای توسعه نباید منتظر اعتبار دولتی بود و باید بتوان از ظرفیت بخش خصوصی مردم و سرمایه ‌خارجی استفاده کرد.