kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲

مراکز درمانی استان بوشهر توسعه می‌یابد


بوشهر- خبرنگار کیهان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه تربیت نیروهای تخصصی درمانی و بهداشتی استان بوشهر در اولویت است اظهار داشت: بر این اساس برای تربیت نیروهای تخصصی پزشکی و پیراپزشکی دوره‌های مختلف در این استان طراحی، تدوین و اجرایی شده است.
وی با اشاره به کمبود پرستار در بیمارستان‌های استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه مراکز درمانی و بیمارستانی توسعه یافته، کمبود پرستار یکی از معضلات مهم در این بخش است که در این راستا برای جذب نیروهای مورد نیاز مراحل اولیه آن اجرایی شده است.
علیرضا رئیسی گفت: عملیات اجرایی بیمارستان 17 شهریور برازجان هفته آخر تیرماه جاری آغاز می‌شود که تکمیل این پروژه نقش مهمی در حل مشکلات درمانی این شهر دارد.
رئیسی با بیان اینکه بیمارستان مهر برازجان از تک تخصصی خارج می‌شود تصریح کرد: بیمارستان مهر برازجان که زیرنظر تأمین اجتماعی فعالیت می‌کند نقش مهمی در درمان حوزه زنان و زایمان دارد که با اجرای طرح توسعه‌ای آن با افزایش 76 تخت از تک تخصصی خارج می‌شود.
وی گفت: تاآبان امسال 7 متخصص در بیمارستان مستقر می‌شود و فاز دوم بیمارستان اهرم نیز تکمیل و پیش‌بینی می‌شود هفته دولت امسال افتتاح شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بیمارستان تخصصی 160 تختی بوشهر، تخصصی قلب و اورژانس هسته‌ای در مرکز استان اجرایی شده که با تکمیل آنها 500 تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر افزوده می‌شود.
رئیسی با تأکید بر تدوین سبد درمان و سلامت استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس نقشه راه درمان استان بوشهر بیمارستان گناوه در طرح توسعه برای دسترسی آسان‌تر بیماران از خدمات درمانی، از محل فعلی انتقال و در مرکز شهر مستقر می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان‌های بخش خصوصی در استان بوشهر گفت: 3 مجوز برای ایجاد بیمارستان با مشارکت بخش خصوصی در بوشهر، برازجان و کنگان صادر شده که در این راستا بیمارستان بخش خصوصی 120 تخت مادر و کودک بوشهر راه‌اندازی می‌شود.