kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۸۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
نماینده مجلس:

آب آشامیدنی آبادان با فاضلاب مخلوط می‌شود

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در نقاطی از آبادان که آب آشامیدنی وجود دارد این آب با فاضلاب آمیخته شده و بدبو و لجنی است و در نقاطی که آب وجود ندارد با ‌تانکر آبرسانی صورت می‌گیرد.


جلیل مختار در آیین آغاز عملیات اجرایی سد و قفل کشتی‌رانی مارد و پایین‌دست بهمنشیر و افتتاح شبکه‌های آبیاری و زهکشی نخیلات شمال شلمچه، اروندکنار و چوئبده اظهار کرد: در بحث آبرسانی در منطقه آبادان باید بتنی کردن کانال طرح بخاح مورد توجه قرار بگیرد زیرا این کانال موجب رویش نیزار شده و بذر این نیزارها از طریق آب باعث رویش علف‌های هرز و نی در مزارع و اراضی کشاورزی می‌شود.
وی افزود: مطالعات سدهای بهمنشیر و همچنین طرح آبرسانی چوئبده باید مجدد انجام شود. زیرا مطالعات این طرح در زمانی صورت گرفت که در چوئبده توسعه شهری صورت نگرفته بود اما با توسعه‌هایی که اکنون در چوئبده انجام گرفته، احداث این سد که دقیقا از وسط چوئبده خواهد گذشت موجب می‌شود که چوئبده به دو قسمت تقسیم شود و یک قسمت آب شور و یک قسمت آب شیرین وجود داشته باشد.
نماینده آبادان در خانه ملت خطاب به وزیر نیرو گفت: بحث‌هایی وجود دارد که حاکی از آن است 400 میلیارد تومانی که به سیستان و بلوچستان قول داده شده، از محل طرح‌های استان خوزستان کسر می‌شود. که نباید این رقم از خوزستان کسر شود.وی افزود: آب آشامیدنی آبادان هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی دارای مشکلاتی است.