kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶

شعار مرگ بر آل خلیفه در مراسم تشییع پیکر 2 شهید بحرینی

نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه با یورش به مراسم تشییع پیکر دو شهید بحرینی تعدادی از شرکت‌کنندگان را مجروح کردند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، هزاران تن از مردم بحرین پیکر دو نوجوان را که بر اثر انفجار خودرویشان در غرب منامه به شهادت رسیده بودند تشییع کردند.
در این مراسم که در روستای المقشع برگزار شد مردم خشمگین علیه آل خلیفه و نیروهای سعودی شعار دادند و خواستار قصاص عاملان شهادت این دو نوجوان شدند.
نیروهای امنیتی‌ آل خلیفه با یورش به شرکت‌کنندگان در این مراسم با پرتاب گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای تعدادی را مجروح کردند که یکی از مجروحان به بخش مراقبت‌های ویژه مجتمع پزشکی سلمانیه منتقل شد.
دو نوجوان بحرینی روز شنبه بر اثر وقوع یک انفجار مشکوک در داخل خودرو به شهادت رسیدند.
گروه‌های انقلابی بحرین رژیم آل خلیفه را مسئول این انفجار دانستند از ابتدای این هفته تاکنون سه نفر در بحرین کشته شده‌اند، بیش از سه سال است که بحرین هر روز صحنه تظاهرات ضد دولتی است. از فوریه 2011 همزمان با آغاز قیام مردم بحرین تاکنون صدها نفر کشته و هزاران نفر بازداشت شده‌اند.
شیخ نجاتی به بیروت رفت
رژیم آل خلیفه سرانجام نماینده آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق را از بحرین اخراج کرد.
شیخ حسین نجاتی پس از مهلت تعیین شده از سوی رژیم آل خلیفه برای خروج از بحرین، روز گذشته منامه را به مقصد بیروت پایتخت لبنان ترک کرد.
نیروهای رژیم آل خلیفه اخیراً با یورش به دفتر شیخ نجاتی او را برای بازجویی با خود بردند. رژیم آل خلیفه به این شهروند بحرینی مهلت داده بود تا خاک این کشور را ترک کند. احزاب سیاسی بحرین بارها به این تصمیم آل خلیفه اعتراض کرده‌اند.