kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۶۸
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶
به منظور سرکوب تروریست‌های داعش

نیروهای مسلح عراق شهر فلوجه را به محاصره درآوردند

نیروهای امنیتی و عشایر عراق شبه نظامیان تروریست وابسته به «داعش» را در فلوجه، تحت محاصره کامل درآوردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که تنها شش روز تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق (10 اردیبهشت) باقی مانده است، نیروهای امنیتی این کشور به همراه عشایر استان الانبار، تروریست‌های داعش مستقر در فلوجه را تحت محاصره کامل درآورده و هر لحظه حلقه محاصره تنگ‌تر می‌شود. به گفته منابع دولتی عراق، این عملیات تا پاکسازی کامل فلوجه از وجود عناصر داعش ادامه می‌یابد. منابع عراقی پیش‌بینی می‌کنند استان الانبار طی روزهای آتی به طور کامل پاکسازی شود.
در همین حال، سفارت آمریکا در عراق اعلام کرد، واشنگتن دیروز 99 موشک، 14 میلیون گلوله خمپاره و 7000 قبضه اسلحه و شماری سلاح مدرن دیگر به دولت عراق تحویل داد. جنگنده‌های اف-16 و هلی‌کوپترهای آپاچی نیز در مراحل بعدی توسط آمریکا در اختیار عراق قرار می‌گیرد.
کارت انتخابات
به گزارش واحد مرکزی خبر، دیروز مهلت توزیع کارت‌های هوشمند انتخابات مجلس عراق در میان مردم این کشور پایان یافت.
بر اساس آمار منابع رسمی، بیش از 18 میلیون عراقی می‌توانند 10 اردیبهشت رای خود را به صندوق بیندازند.
در همین حال، شهروندان عراقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کردند، انفجارها خللی در عزم آنها برای شرکت در انتخابات وارد نمی‌کند.
این انتخابات پارلمانی، سومین انتخابات پارلمانی پس از سقوط «صدام» و نخستین انتخابات پارلمانی بدون حضور اشغالگران آمریکایی محسوب می‌شود.
«نوری مالکی» نخست‌وزیر عراق طی روزهای اخیر عربستان را به مداخله در روند برگزاری انتخابات عراق متهم و اعلام کرد که ریاض در توهم سرنگونی دولت‌های سوریه و عراق به سر می‌برد.