kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۶۳
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸

باران و سیلاب در آذربایجان شرقی 2 قربانی گرفت

بارش شدید باران و تگرگ در شامگاه سه‌شنبه موجب جاری شدن سیل و بروز خسارات مالی و فوت دو نفر در آذربایجان شرقی شد.

تبریز- خبرنگار کیهان:
بارش شدید باران و تگرگ در شامگاه سه‌شنبه موجب جاری شدن سیل و بروز خسارات مالی و فوت دو نفر در آذربایجان شرقی شد.
بارش باران و تگرگ با رعد و برق باعث ایجاد ترافیک بسیار سنگین در معابر کلیدی تبریز و جاری شدن سیل و گل و لای در خیابان‌ها شد و اکیپ‌های هلال احمر برای تخلیه آب از منازل و گل‌ولای حاصل از باران بی‌سابقه به مناطق مختلف شهر اعزام شدند.
اندازه تگرگ در تبریز، کمی بیشتر از فندق بود. همچنین سیل در میانه، موجب کشته شدن پدر و فرزندش شد.
دبیر ستاد حوادث غیر مترقبه آذربایجان شرقی گفت: سیل در میانه 2 کشته بر جای گذاشت و 300 رأس از احشام را تلف کرد. همچنین منازل روستایی در آچاچی و زرنق و اسلام‌آباد این شهر دچار آب گرفتگی شدند و یک کوه در جاده قدیم میانه- زنجان ریزش کرد و جاده میانه را سیل گرفت.
به گفته خلیل ساعی 200 خانه روستایی در اسلام‌آباد و 5 خانه نیز در آچاچی دچار آبگرفتگی شد.
عزیز نوری، مدیر عامل هلال احمر آذربایجان شرقی نیز از فعالیت بیش از 50 امدادگر در سیل میانه خبر داد و افزود: امدادگران به مناطق و منازل سیل زده تبریز اعزام شدند و اقدام به تخلیه آب و لجن کردند و در «امند» شبستر نیز برخی منازل دچار ترک خوردگی و فرو ریختگی دیوار شد که مشابه آن در 8 روستای هریس نیز، اتفاق افتاد.
در همین حال رضا عباسی، رئیس جهاد کشاورزی جلفا از موفقیت عملکرد سامانه شلیک صوتی و جلوگیری از خسارات صددرصدی به باغ‌های دشت گوردیان این شهر خبر داد که با 2 میلیارد ریال بودجه، راه‌اندازی شده‌اند.
هر یک از این سامانه‌ها 120 هکتار را پوشش می‌دهند.
صبح دیروز چهره بسیاری از خیابان‌ها و پیاده‌روهای تبریز و بویژه در مناطق وسیعی از نواحی مرکزی، پر از گل‌ولای و لجن بود و مردم از فعالیت دیرهنگام شهرداری برای نظافت معابر ناراضی بودند.
همچنین به گزارش خبرگزاری‌ها باران و سیل علاوه بر آذربایجان شرقی در استان‌های آذربایجان غربی و کرمان نیز موجب آبگرفتگی منازل شد.
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به آبگرفتگی ناشی از سیلاب در شهرهای تبریز، میانه، خواجه و سوغان گفت: امدادگران به 400 نفر از سیلزدگان امدادرسانی کردند.
درخشان افزود: 45 تن از سیل‌زدگان اسکان اضطراری شده‌اند و عملیات امدادرسانی در کرمان ادامه دارد.