kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۸۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹

وضعیت آب در ۱۵ شهر کرمان قرمز است

رئیس‌ هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان وضعیت آبی در ۱۵ شهر کرمان را قرمز دانست و گفت: بیشترین چالش مربوط به شهرهای کرمان، رفسنجان و زرند است.


محمد طاهری اظهار کرد: در این میان کرمان وضعیت بدتری نسبت به بقیه شهرها دارد.
طاهری گفت: شهرستان سیرجان عمده آب خود را از سد تامین می‌کند و ۷۰ درصد آب بافت نیز از سد این شهرستان تامین می‌شود.
وی افزود: آب مابقی استان کرمان از منابع زیرزمینی و چاه‌ها تامین می‌شود که این مسئله از نقاط ضعف ما به ویژه در شهر کرمان به شمار می‌رود.
طاهری بیان کرد: در استان کرمان هشت هزار لیتر در ثانیه ظرفیت تامین آب داریم، اما سرانه مصرف ما بسیار بالاست و این مسئله در جنوب کرمان بیشتر دیده می‌شود و با وضعیت مصرفی کنونی با کمبود هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب مواجه هستیم.
وی گفت: ۴۱ شهر استان کرمان دارای وضعیت سبز و ۱۲ شهر دارای وضعیت زرد به لحاظ تامین آب هستند.
طاهری بیان کرد: آب شهر کرمان در حال حاضر با یک هزار و ۹۲۵ لیتر در ثانیه تامین می‌شود، اما اگر قرار باشد ۲۴ ساعته با فشار آب را تامین کنیم، ۷۶۰ لیتر بر ثانیه‌ کمبود داریم.
رئیس‌هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: برای تابستان امسال در صورتی که گرمای هوا طاقت‌فرسا نشود و مصرف را مدیریت کنیم، جیره‌بندی آب نخواهیم داشت.
طاهری بیان کرد: اگر مردم ما تنها ۲۰ درصد از مصرف روزانه خود را صرفه‌جویی کنند، کوچکترین افت فشار و کمبود آبی نخواهیم داشت.
وی تصریح کرد: پنج هزار و ۵۰۰ انشعاب آب غیرمجاز در شهر کرمان وجود دارد که متاسفانه هیچ‌گونه حقی را در این زمینه پرداخت نمی‌کنند و برداشت‌های بی‌رویه هم دارند.