kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۸۰۱
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵

تک تیراندازان انصارالله 184 مزدور سعودی را به هلاکت رساندند

تک تیراندازان ارتش یمن و انصارالله می‌گویند موفق شده‌اند ۱۸۴ نفر از مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی و دولت مستعفی یمن را تنها در یک روز در مناطق مختلف یمن به هلاکت برسانند.



یگان تک‎تیراندازان ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله می‌گویند طی روز یکشنبه 184 نفر از شبه‎نظامیان سعودی - آمریکایی را در جبهه‌های تعز، شبوه و بیضاء و الضالع از پای درآورده‌اند.  به گزارش فارس، یک منبع نظامی در این‌باره به خبرگزاری «سبأ» گفته نیروهای تک تیرانداز 106 «مزدور» را در شهر تعز، 3 نفر را در شرق این شهر و  39 نفر دیگر را هم در غرب آن از پای درآورده و 9 نفر را نیز در شرق مخا و سه نفر را در جبل حبشی کشته‌اند. وی همچنین گفته: «نیروهای تک تیرانداز ارتش یمن و انصارالله 22 مزدور را نیز در استان شبوه و دو نفر را در بیضاء و سه نفر را در ضالع هدف قرار دادند.»
سعودی: ما غیرنظامیان یمنی را نمی‌کشیم!
اما در حالی که ائتلاف سعودی در 820 روز حمله به یمن 15 هزار غیر نظامی را به شهادت رسانده است، مقامات این رژیم به دنبال تطهیر چهره آل‌سعود از این جنایت هستند. «عبدالله الربیعهًْ» رئیس‌مرکز موسوم به کمک‌های انسان‌دوستانه پادشاهی عربستان به روزنامه ایندیپندنت گفته: «عربستان غیرنظامیان را در یمن نمی‌کشد و کمک‌های انسان دوستانه به مردم یمن ارسال می‌کند»! وی حتی مدعی شده عربستان بالاترین میزان کمک‌های انسان‌دوستانه را به یمن فرستاده است! این در حالی است که سازمان ملل پیش از این گزارش داده بود بیشتر تلفات غیرنظامیان در یمن بر اثر حملات هوایی عربستان بوده است. الربیعهًْ در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون تنش میان حملات هوایی و کمک‌های انسان‌دوستانه نیز گفته، هیچ تنشی میان اقدامات انسان دوستانه و بمباران یمن نمی‌بیند! این مسئول سعودی مدعی شده عربستان تنها کشوری نیست که دچار بحران است و کمک‌های انسان‌دوستانه می‌کند.
 وقتی بحرانی وجود دارد، اشتباهاتی پیش می‌آید که ما برای آن عذرخواهی می‌کنیم.(!) همزمان با این اظهارات سازمان حقوق بشر بلژیک گزارشی درباره استفاده آل‌سعود از بمب‌های فسفری در یمن برای قتل‌عام مردم این کشور منتشر کرد.
خبر دیگر اینکه، منابع رسانه‌ای یمنی در جنوب این کشور فاش کردند عربستان سه استاندار استان‌های جنوبی یمن را در حصر قرار داده و گذرنامه‌هایشان را از آنها گرفته است.
 این منابع افزودند: «این سه استاندار یمنی، احمد سعید بن بریک استاندار سابق حضرموت و احمد اللمس استاندار شبوه و سالم السقطری استاندار سقطر هستند.» ریاض ضمن ممنوع کردن خروج آنها از عربستان، اجازه نمی‌دهد این سه نفر به یمن سفر کنند و آنها را مجبور کرده در هتل نووتل در شهر جده اقامت کنند.
حصر و اقامت اجباری آنها در این هتل پس از صدور حکم عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن در عزل آنها از پست استانداری بوده است. این سه استاندار یمنی از مسئولان بارز و موثر در فعالیت‌های جنوب یمن به شمار می‌روند.