kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۶۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲

تجاوز سعودی‌ها به یمن 820 روزه شد/قتل‌عام 15000 نفر با چراغ سبز آمریکا

نتیجه 820 روز تجاوز وحشیانه سعودی به یمن که با حمایت‌های پیدا و پنهان آمریکا صورت می‌گیرد نابودی زیرساخت‌های این کشور، شیوع بیماری‌های گوناگون و در نهایت قتل‌عام 15 هزار نفر از مردم بی‌گناه یمن شده است.



درحالی که امروز نزدیک به 820 روز از تجاوز سعودی به یمن می‌گذرد، دیروز شمار زیادی از کاربران فعال در فضای مجازی، هشتگ اعتراضی «818 روز تجاوز عربستان به یمن» را در شبکه جهانی توییتر فعال کرده‌اند. به گزارش ایرنا، شمار زیادی از کاربران شبکه جهانی توییتر با این حرکت اعتراضی، ضمن محکومیت تجاوز رژیم سعودی به حاکمیت سرزمینی یمن، خواستار توجه افکار عمومی منطقه و جهان به عمق جنایات سعودی در یمن شدند.
عربستان با چراغ سبز آمریکا و همراهی چند کشور عربی از فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهوری مستعفی، فراری و دست‌نشانده یمن به قدرت کرده است. این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه‌ای جز کشتار بیش از 15 هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر دیگر و آوارگی میلیون‌ها زن و کودک و پیر و جوان و ویرانی زیرساخت‌های این کشور نداشته است. ویرانی در یمن بیداد می‌کند، دو سوم مردم یمن از قحطی رنج می‌برند، هفت میلیون نفر از این افراد دچار سوءتغذیه حاد هستند و همین امر سبب شده تا هر 10 دقیقه، یک کودک یمنی جان خود را از دست بدهد.
نابودی زیرساخت‌های یمن باعث انتشار گسترده بیماری وبا شده است. نماینده سازمان جهانی بهداشت دیروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نمایندگان صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) و بانک جهانی در این خصوص گفت: «تعداد کسانی که در یمن در اثر ابتلا به بیماری وبا جان خود را از دست داده‌اند به ۱۵۰۰ تن افزایش یافته است». خبرگزاری رویترز هم نوشته سازمان جهانی بهداشت ابراز امیدواری کرده که با وجود ثبت ۲۱۸ هزار و ۷۹۸ مورد ابتلا به وبا در این کشور و پس از آغاز اقدامات فوری برای مقابله با آن پس از دو ماه از ظهورش در یمن، شیوع گسترده این بیماری متوقف شده و به کنترل درآید.