kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۶۸۰
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
واشنگتن پست:

پلیس آمریکا در 7 ماه گذشته 500 نفر از مردم کشورش را کشته است

یک روزنامه آمریکایی طی گزارشی درباره خشونت پلیس این کشور، نوشته که نیروهای پلیس از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، حدود 500 شهروند آمریکا را به ضرب گلوله جنگی به قتل رسانده است.


پلیس آمریکا از 11 دی تا 26 خرداد گذشته 492 شهروند آمریکایی را با گلوله از پای درآورده است. این خبری است که روزنامه «واشنگتن پست» با جزئیات گزارش آن را منتشر کرده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، واشنگتن پست که از سال 2015 تیراندازی‌های مرگبار نیروهای پلیس این کشور را ثبت می‌کند، افزوده که این آمار ممکن است برای سومین سال متوالی، به 1000 نفر (در سال) برسد. آمارهایی که این روزنامه ارائه می‌دهد، معمولاً دو برابر آمارهای رسمی پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) است.
به گزارش تسنیم، «جفری آلپرت» جرم‌شناس دانشگاه کارولینای جنوبی در این‌باره می‌گوید: «این آمارها نشان می‌دهد که تیراندازی‌هایی که مأموران پلیس آمریکا در آن نقش داشته‌اند، در طول زمان باثبات و پایدار بوده است. برخی مناطق با افزایش تیراندازی و برخی مناطق با کاهش روبه‌رو شده‌اند، ولی میانگین تغییری نکرده است. این وضعیت جامعه ما در قرن 21 است.» روزنامه واشنگتن پست از سال 2015 میلادی پس از آنکه مایکل براون جوان 18 ساله در شهر فرگوسن ایالت میسوری در اوت 2014 میلادی هدف گلوله پلیس قرار گرفت، آمارهای تیراندازی مأموران پلیس آمریکا را به دقت زیر نظر دارد. براون یکی از سیاهپوستان متعددی است که طی 3 سال گذشته هدف تیراندازی و رفتارهای خشن پلیس آمریکا قرار گرفته است. این اقدامات خشونت‌آمیز موجب اعتراضات و بحث و جدل‌های ملی در سراسر آمریکا در خصوص ریشه‌های نژادپرستانه در سیستم قضایی و پلیس آمریکا شده است. فقر معنوی و پیوندهای از هم گسیخته فامیلی به همراه دسترسی آسان به اسلحه، جامعه آمریکا را با افزایش جرم و جنایت و خشونت همراه کرده و رفتار نژادپرستانه پلیس نیز این وضعیت خشونت‌بار را تشدید کرده است.