kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵

تشییع باشکوه 8 شهید مدافع حرم در قم و مشهد

پیکرهای پاک 8 شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) با حضور اقشار مختلف مردم در شهرهای قم و مشهد تشییع شدند.



پیکر 6 شهید مدافع حرم با حضور اقشار مختلف مردم، فرماندهان نظامی و انتظامی، فضلا و طلاب و استادان حوزه علمیه قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع و پس از طواف بر گرداگرد مضجع شریف بانو حضرت فاطمه معصومه(س) و اقامه نماز توسط آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور برای خاکسپاری در قطعه شهدای مدافعین حرم آرامستان بهشت معصومه(س) انتقال داده و در کنار همرزمانشان به خاک سپرده شدند.
همچنین پیکرهای پاک 2 شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) دیروز پس از اقامه نماز جمعه در مشهد تشییع شد. در این مراسم که با حضور مسئولان اجرایی و اقشار مردم برگزار شد، پیکرهای شهیدان احمد علوی و محمدعیسی باقری پس از طواف در حرم مطهر رضوی در قطعه 15 گلزار شهدای بهشت رضا(ع) به خاک سپرده شد.
شهید سیداحمد علوی 30 ساله 45 روز پیش در منطقه حلب و شهید محمد عیسی باقری 23 ساله در منطقه تدمر کشور سوریه طی نبرد با تکفیری‌ها به شهادت رسیدند.
تشییع پیکر مطهر پاسدار شهید حفاظت فرودگاه
 در تهران
مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مهدی یزدی» از پاسداران حفاظت فرودگاه با حضور مردم قدرشناس تهران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این مراسم باشکوه عصر پنجشنبه با حضور قشرهای مختلف مردم، دوستان، همرزمان و خانواده این شهید از ابتدای خیابان شهید ناطق نوری واقع در خیابان اشرفی اصفهانی، باغ فیض آغاز و تا گلزار شهدای باغ فیض ادامه داشت. پیکر شهید یزدی پس از تشییع در گلزار شهدای باغ فیض به خاک سپرده شد.
شهید مهدی یزدی از پاسداران حفاظت فرودگاه در مانور سوم تیرماه فرودگاه مهرآباد که در شرایط واقعی و به منظور ارتقای آمادگی‌ها و سنجش توان عملیاتی یگان حفاظت مستقر در فرودگاه مهرآباد انجام شد، از ناحیه سر مجروح  شده بود اما پس از چند روز به خیل شهدا پیوست. اعضای بدن این پاسدار شهید نیز به بیماران نیازمند اهدا شد.
مراسم سوم این شهید امروز از ساعت 17 تا 19 و مراسم هفتم وی روز سه‌شنبه 13 تیرماه از ساعت 17 تا 19 در آستان مقدس امامزادگان سیدجعفر و حمیده خاتون واقع در اشرفی اصفهانی، باغ فیض، خیابان ناطق نوری برگزار خواهد شد.