kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۵۱۴
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

روسیه: ناو جدید انگلیس هدف خوبی است/به کشتی‌های روس نزدیک نشود

وزارت دفاع روسیه با تمسخر بزرگترین ناو هواپیمابر انگلیس، اعلام کرد که ناو هواپیمابر انگلیس هدف خوبی برای کشتی‌های جنگی روسیه است!



به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه با مسخره کردن ناو هواپیمابر «ملکه الیزابت»،  آن را یک هدف بزرگ و راحت برای کشتی‌های جنگی روسیه دانست.
این ناو عظیم‌الجثه  که بزرگترین و پیشرفته‌ترین ناو جنگی انگلیس است، هفته جاری برای اولین‌بار به آب انداخته شد. «مایکل فالن» وزیر دفاع انگلیس در روزهای اخیر گفته بود، روس‌ها با حسادت به آن نگاه خواهند کرد.
وزارت دفاع روسیه در پاسخ اعلام کرد: هر چند این ناو انگلیسی قادر است هواپیما را از روی سطحش به پرواز دربیاورد ولی به کشتی‌های جنگی و زیردریایی برای محافظت از خودش نیاز دارد.
روسیه در ادامه اعلام کرد، این ناو انگلیسی تنها یک ناو هواپیمابر با سایز بزرگ است که هدف دریایی راحتی است.
بر اساس اعلام مسکو، ناو هواپیمابر «ادمیرال کوزنتسوف» روسیه، برخلاف ناو انگلیسی، مجهز به موشک‌های دفاعی است و ناو الیزابت ملکه باید فاصله خود را با آن حفظ کند.
ناو هواپیمابر «ملکه الیزابت» بزرگترین کشتی جنگی ساخته شده برای نیروی دریایی انگلیس، قادر به حمل حداکثر 40 هواپیما است. این ناو در سال 2014 توسط ملکه الیزابت دوم نامگذاری  شد و سال 2017 به بهره‌برداری اولیه رسید.