kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۴۷۳
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
استاندار:

آب آشامیدنی شهر اردبیل مطلوب نیست

استاندار اردبیل گفت: متاسفانه در حال حاضر آب آشامیدنی شهر اردبیل مطلوب نیست و نیاز است در این زمینه آب قزل اوزن و گورگور هر‌چه سریع‌تر به اردبیل انتقال یابد.



مجید خدابخش در جلسه شورای حفاظت منابع، مجاری و تاسیسات آبی استان اردبیل اظهار داشت: ارتقای کمی و کیفی آب آشامیدنی اردبیل نیازمند برنامه‌ریزی‌های اساسی و لازم است، چرا که مشکل آب آشامیدنی با در نظر گرفتن سلامتی مردم نیازمند اتخاذ تصمیمات اساسی است که باید اجرای برنامه‌های هدفمند و منسجم از بحران آب در دشت اردبیل جلوگیری به عمل آید.
 استاندار اردبیل گفت: تغییر الگوی کشت و جلوگیری از خروج آب‌های مرزی از جمله مواردی است که می‌تواند در این زمینه کمک شایانی به بهبود وضعیت کرده و ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر در راستای جلوگیری از مقابله با بحران کم‌آبی رهنمون کند که در این زمینه نیازمند همکاری و مشارکت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی هستیم.
خدابخش بیان کرد:  اما صرفه جویی 10 تا 20 درصدی در مصرف آب می‌تواند در تأمین آب آشامیدنی منافع قابل ملاحظه‌ای را به همراه داشته باشد که به همین دلیل این موضوع نیز باید مورد توجه واقع شود.
وی تصریح کرد: به طور حتم در صورت عدم استفاده از آب در مصارف غیرضروری و جلوگیری از هدر رفت آب، ایجاد فرهنگ عمومی مصرف بهینه در خانواده‌ها، مدارس، ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی برای گذر از این بحران با مشکل خاصی روبه‌رو نخواهیم شد.