kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۲۸۷
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
نماینده مردم اهواز در مجلس:

مردم روستاهای مجاور چاه‌های نفت در فقر زندگی می‌کنند

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم روستاهای غدیر و حبسه اهواز که در مجاورت چاه‌های نفت قرار دارند از کمترین امکانات مورد نیاز برخوردار نیستند و اهالی آنها در فقر و فلاکت و شرایط سختی زندگی می‌کنند.


علی ساری در حاشیه بازدید از روستاهای غدیر حبسه و روزنه در بخش غیزانه شهرستان اهواز با ابراز تاسف از وضعیت روستاهای نامبرده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جای تاسف دارد که این روستاها در مجاورت چاه‌های نفت قرار دارند اما از کمترین امکانات مورد نیاز برخوردار نیستند و مردم آنها در شرایط سختی زندگی می‌کنند. وی با اشاره به بازدید خود از مدرسه روستای غدیر حبسه به همراه تعدادی از مسئولان تصریح کرد: متاسفانه حتی پرچم و تابلو در این مدرسه وجود نداشت که نشان دهد در این روستا مدرسه‌ای وجود دارد.
نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در این مدرسه خبری از وجود در و پنجره نیست، ساختمان آن شرایط مناسبی ندارد، و در هر لحظه امکان ریزش سقف یا دیوار آن وجود دارد.
ساری با توصیف این مدرسه به یک مکان متروکه متذکر شد: چنین شرایطی در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست، و این بی‌توجهی از سوی مدیران قابل پذیرش نیست، و هیج توجیهی ندارد.
وی یادآور شد: نداشتن جاده‌های مناسب و شبکه آبرسانی از دیگر معضلات این روستاها است که انتظار می‌رود شاهد تلاش‌های اثرگذاری برای بهبود این وضعیت باشیم.
ساری تاکید کرد: در حد و توان خود سعی خواهیم کرد از تمام ظرفیت‌ها در جهت حل مشکلات این روستاها استفاده کنیم، ضمن اینکه انتظار می‌رود مدیران و مسؤولان امر اهتمام جدی را برای رفع محرومیت در استان داشته باشند.
ساری افزود: صنایع استان به‌ویژه نفت در عمل به تعهدات خود پیشتاز باشند و حداکثر کمک را به مناطق پیرامون خود انجام دهد.