kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۲۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷

کوتاه از شهرستان‌ها


واگذاری تسهیلات به دامداران
ساری- خبرنگار کیهان: یک میلیارد و ششصد میلیون تومان تسهیلات به دامداران عشایر و شرکت‌های دامداری مازندران پرداخت می‌شود.
رئیس امور عشایر استان مازندران گفت: تاکنون یک میلیارد و 600 میلیون تومان وام با بهره 4 درصد به دامداران مازندران پرداخت شد و مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان دیگر نیز با بهره 4 درصد امسال در اختیار دامداران عشایر و شرکت‌های دامداری قرار می‌گیرد تا در افزایش تولید بیشتر موثر واقع شود. سیدصمد کاظمی تعداد عشایر استان را بیش از 5 هزار و 500 خانوار اعلام کرد و افزود: همه دامداران بیمه می‌شوند و از مزایای بازنشستگی و سایر امکانات آن بهره‌مند خواهند شد.
کمک بلاعوض
* در سال جاری 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران تجهیز و نوسازی شد که دولت به ازاء هر هکتار 10 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: اراضی کشاورزی باید برای تولید و اشتغال حفظ و از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شود.
دلاور حیدرپور اقتصاد را از مشکلات کشور دانست و افزود: در این راستا باید نسبت به حفظ تولید گام برداشت و تلاش شود بیشترین بهره را از اراضی کشاورزی ببریم.
استفاده از برق رایگان
شهرکرد- خبرنگار کیهان: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: کشاورزانی که در این استان در ساعات پیک بار مصرف تابستان از 7 عصر تا 11 شب چاه‌های کشاورزی خود را خاموش کنند از برق رایگان کشاورزی بهره‌مند خواهند شد.
مجید فرهزاد افزود: کشاورزانی که مایل به اجرای این طرح باشند می‌توانند به امور برق شهرستان‌های خود مراجعه و تفاهم‌نامه مربوطه را امضا کنند.
وی تشکیل اکیپ‌های جمع‌آوری لامپ‌های پرمصرف، تست مستمر لوازم اندازه‌گیری، اجرای طرح فهام جهت کنترل و پایش مصارف مشترکین، اطلاع‌رسانی و تبلیغات تلویزیونی، برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با انرژی‌های تجدیدپذیر ویژه مدارس، برگزاری نشست‌های تخصصی با مسئولان مرتبط حوزه‌های آموزشی و اطلاع رسانی و امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه مدیریت مصرف برق با صاحبان صنایع و کشاورزان استان را از دیگر اقدامات انجام شده این شرکت در خصوص مدیریت مصرف برق و اشاعه فرهنگ اصلاح الگوی مصرف عنوان کرد.
لایحه رفع بیکاری
* استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: لایحه رفع مشکل بیکاری و اقتصادی این استان تهیه شده و آماده ارائه به دولت است.
قاسم سلیمانی دشتکی تاکید کرد: این لایحه با توجه به مشکل اشتغال و نرخ بالای بیکاری در این استان تنظیم شده است.
وی افزود: سال گذشته برای توسعه همه‌جانبه چهارمحال و بختیاری یک میلیون و 600 هزار مترمربع زیرساخت در روستاهای این استان ایجاد شد. سلیمانی دشتکی با اشاره به وجود 33هزار و 500 متقاضی شغل در چهارمحال و بختیاری در سال 1395 ادامه داد: از این تعداد برای 14 هزار و 300 نفر شغل ایجاد و نام آن‌ها در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شد.
 پرداخت خسارت
تبریز- خبرنگار کیهان: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی هشدار داد که شرکت‌های هواپیمایی در صورت تاخیر و تعطیلی پروازها، ضمن عذرخواهی از مردم باید خسارات قانونی پیش‌بینی شده را به مسافران پرداخت کنند.
«رضا مسعودی‌فر» گفت: در صورت عدم پرداخت خسارات، شعبه دادگستری و تعزیرات حکومتی برای احقاق حق مردم و رسیدگی به شکایات مسافران، در فرودگاه تبریز مستقر خواهد شد.
وی با اشاره به اعتراضات و شکایات مردم در خصوص تاخیر و ابطال پروازها در تبریز اظهار داشت: شعبه دادگستری و تعزیرات حکومتی به شکایات مسافران، خارج از نوبت رسیدگی خواهند کرد.
برپایی نمایشگاه خوشنویسی
* نمایشگاه خوشنویسی «ربنا» با 70 اثر در تبریز برگزار شد.
در این مجموعه هنری 70 اثر متعلق به «محمدعلی حسین‌پور مقدس» با محتوای قرآنی و حدیث به نمایش گذاشته شده است.
نمایشگاه «ربنا» در نمازخانه جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تا 4 تیرماه دایر بود.
رشد صیدماهی
جاسک- خبرنگار کیهان: رئیس اداره شیلات شهرستان جاسک گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل صید (پایان شهریور امسال)، صیادان جاسکی 25 هزار تن ماهی صنعتی صید کنند که 12 درصد بیشتر از پارسال است. علی رمضانی اظهار کرد: از زمان فصل صید ماهیان صنعتی در آبهای نزدیک این شهرستان (نیمه فروردین امسال) تاکنون، 18 هزار تن ماهی توسط صیادان جاسکی صید شده است.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان فصل صید به 25 هزار تن برسد که در همسنجی با سال گذشته 12درصد رشد نشان می‌دهد.
رمضانی، جلوگیری از صید غیرمجاز، آموزش صیادان و تغییرات مثبت جوی را از علل افزایش صید امسال عنوان کرد.
حمایت از 420 یتیم
* مدیر کمیته امداد شهرستان جاسک از حمایت 671 حامی نیکوکار در این شهرستان از 420 یتیم خبر داد.
یعقوب برخورداری احمدی اظهار داشت: در حال حاضر 420 یتیم تحت پوشش کمیته امداد جاسک است که 671 حامی نیکوکار این ایتام را حمایت می‌کنند.
وی با بیان اینکه، در سال گذشته 4 میلیارد و 230 میلیون ریال کمک نقدی و کالایی به ایتام در این بندر ساحلی کمک شد، افزود: همچنین در سال جاری 612 میلیون و 770 هزار ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی از سوی حامیان به ایتام تحت پوشش مساعدت شد که از این مبلغ 574 میلیون و 717 هزار ریال به صورت نقدی و 38 میلیون و 53 هزار ریال نیز به صورت کالا بوده است.
توزیع سبد غذایی
تایباد- خبرنگار کیهان: سرهنگ پاسدار حسن نعمتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تایباد گفت: در ماه رمضان 2 هزار سبد غذایی شامل برنج- گوشت مرغ- رب- قند- حبوبات و ماکارونی به ارزش ریالی هر سبد یک میلیون و 200 هزار ریال با همکاری آستان قدس رضوی و قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) در 35 روستا و سه شهر محروم این شهرستان توزیع شد. وی گفت: برای 2 هزار سبد غذایی مزبور یک میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده است.
اشتغال و ضوابط بانکی
* فرماندار تایباد گفت: ضوابط بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات دست و پاگیر است و عملا به دلیل روند اداری مشکل تامین تضمین‌های بانکی میزان اشتغال که در مناطق محروم و مرزی باید ایجاد شود محقق نمی‌شود.
حسین شرافتی راد گفت: کارآفرینان زیادی؛ ایده و طرح‌های اشتغال‌زا به اداره‌ها و فرمانداری مراجعه می‌کنند اما پس از مراجعه به کارشناسان استان و بانک‌ها برای پیگیری تسهیلات بانکی به دلیل مشکلاتی که برایشان ایجاد می‌شود مراجعه بعدی ندارند.
وی با بیان اینکه شهر تایباد به دلیل وجود گمرک دوغارون- منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و بازارچه مرزی بهترین موقعیت را برای اشتغال و تولید دارد گفت: نرخ بیکاری در شهرستان تایباد 11/4 درصد است. بیش از 90 شرکت بین‌المللی حمل و نقل متعلق به شهروندان تایبادی است که به دلیل وجود تنگناهای موجود در منطقه در سایر استان‌ها مشغول فعالیتند.